Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
DESENVOLUPAMENT DE LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | DESENVOLUPAMENT DE LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES | Codi | 11181016 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
J. Brune, Acción, pensamiento y lenguaje, Alianza Psicología, 1.984 Borzone de Manrique, A.Mª, Leer y escribir a los 5, Aiqué, 1.994 Ch. Bouton, El desarrollo del lenguaje, UNESCO-Abril, 1.982 J. Bruner, La parla dels infants, EUMO, 1.985 , Grup de llengua escrita Rosa Sensat: dossiers nºs 9, 14,15,26, 39, Rosa Sensat, F. Hernández Pina, Teorías psicosociolingüísticas, Siglo XXI, 1.984 M. Monfort; A. Juárez, El niño que habla, CEPE, 1.987 M.D. Rius i Estrada, Llenguatge oral. Projecte de metodologia per al desenvolupament de la comunicació a l'escola, La Guaira, 1.989 J. Rondal, El desarrollo del lenguaje, Médica y Técnica, 1.982 L.S. Vigotski, Pensament i Llenguatge, EUMO, 1.988 G. Wells, Aprender a leer y a escribir, Cuadernos de Pedagogía-Laia, 1.988 , In.fàn-ci-a (educar de 0 a 6), Rosa Sensat, , Guix (d'infantil), Graó, , Perspectiva escolar, Rosa Sensat, , Clij (revista de literatura infantil i juvenil), Torre de papel, , Articles (didàctica de la llengua i la literatura), Graó, , Cuadernos de pedagogía, , G. Aguado, El desarrollo del lenguaje de 0 a 3 años: bases para un diseño curricular en la Educación Infantil, CEPE, 1.995 E. Bassedas i altres, Didáctica de la lengua en la educación infantil, Síntesis, 2.000 G. Rodari, Gramàtica de la fantasia, Aliorna, 1.987 |
|
|
Complementària |
E. Bassedas i altres, Apendre i ensenyar a Educació Infantil, Graó, 1.996 C. Triadó; M. Santacana, La evaluación del lenguaje: una aproximación evolutiva, Antrophos, 1.989 J.M. Artigal, Com fer descobrir una nova llengua, EUMO, 1.984 R.Boixaderas & L. Navarro, "Lectura mental i lectura expressiva" in Exemples d'unitats de programació, 5. Parvulari. Cicle Inicial, Generalitat de Catalunya, 1994 J. Gómez, "Una activitat quotidiana: la conversa", In-fàn-ci-a, nº7/8, 1993 Monogràfic, "L'expressió oral", Guix, 1989 R. Reina et al., "Els jocs de falda" in "Exemples d'una unitat de programació I. L'educació Infantil", Generalitat de Catalunya, T. Ribas, "Dramatització d'un conte" in " Exemples d'unitats de programació I. L'educació infantil., Generalitat de Catalunya, 1.992 I. Bustos Sánchez, Discriminación auditiva y logopedia, CEPE, 1988 J. Gómez Tolón, Trastornos de la adquisición del lenguaje. Valoración y tratamiento, Escuela Española, 1.987 J. Piaget, Lenguaje y pensamiento en elniño, Guadalupe, 1.972 M.D. Renau, Els inicis del llenguatge i la comunicació en l'infant, Rosa Sensat, 1.980 |
|