2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
 Assignatures
  DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6
   Continguts
Tema Subtema
0. EL TREBALL PER PROJECTES




- La seqüenciació didàctica. Fases del treball per projectes.
- L’activitat de l’alumnat durant la realització del projecte.
- L’activitat docent durant el projecte del treball.
- Organització social : gran grup, grup mitjà, petit grup.
- Espai. Racons i organització de l’aula.
- Organització temporal: rutines diàries, setmanals, mensuals. Horari
- Materials curriculars. El tipus de lletra.
1. INTRODUCCIÓ: LLENGUA ORAL I LLENGUA ESCRITA
1.1. Relació de la llengua oral i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura
1.2. De la llengua oral a l’escrita a partir de la frase.
2. MÈTODES CIENTÍFICS D’ENSENYAMENT DE LA LECTURA I L’ESCRIPTURA
2.1. Montessori (sintètic-fonètic)
2.2. Decroly (global)
Freinet (global natural)
3. ASPECTES DIDÀCTICS I ORGANITZATIUS DE LA PROPOSTA CONSTRUCTIVISTA 3.1. Principis d’aprenentatge
3.2. Les experiències prèvies de l’infant amb el llenguatge escrit
4. CONSTRUCTIVISME: LECTURA 4.1. El model de lectura. Implicacions didàctiques
4.2. Contextos d’aprenentatge de la lectura Concepte de Lectura. La comprensió i la descodificació.
4.3. Procés d’interacció
4.4. Habilitats i estratègies implicades en la lectura
4.4.1. Estratègies a afavorir
4.4.2. Habilitats a exercitar
4.5. Etapes de la lectura. Evolució de les idees de l’infant sobre la lectura. Proves de lectura.
4.6. Planificació de la lectura: literària, compartida, col·lectiva
5. CONSTRUCTIVISME: ESCRIPTURA 5.1. L’escriptura: Activitat de comunicació social i activitat de codificació gràfica de les idees.
5.2. El procés de la producció de textos:
5.3. Contextualització
5.4 Processos cognitius: planificació, textualització, revisió.
5.5.Els processos de l’adquisició de l’ortografia. Ortografia natural i ortografia arbitrària.
5.6. Habilitats implicades en l’adquisició del codi o “mecànica” de la llengua
5.7. El model de l’escriptura. Implicacions didàctiques.
5.8. Etapes de l’escriptura. Avaluació dels nivells de l’escriptura.
6. PLANIFICACIÓ DE LA LLENGUA ESCRITA