2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
 Assignatures
  TALLER DE MANUALITZACIONS
   Continguts
Tema Subtema
1.- L’Expressió Plàstica. Concepte i definició. 1.1.- El llenguatge plàstic en l’educació infantil.
1.2.- Elements que configuren el llenguatge visual.
1.3.- El Dibuix.
1.4.- L’espai i la representació.
2.- La plàstica com a mitjà d’expressió. 2.1.- Plàstica i creativitat.
2.2.- La subjectivitat o les diferents possibilitats de lectura.
2.3.- La composició.
3.- Evolució de l’Expressió Plàstica. 3.1.- El gargot (de 2 a 4 anys).
3.2.- Pre-esquemàtica: intents de representació (de 4 a 7 anys).
3.3.- Esquemàtica: realisme visual (de 9 a 11 anys).
4.- Camp d’estudi de la Plàstica. Estratègies metodològiques. 4.1.- L’educador/a.
4.2.- Les activitats.
4.3.- El mobiliari.
4.4.- L’ambient.
5.- Racó de la Plàstica. 5.1.- Material.
5.2.- L'espai.
5.3.- El mobiliari.
5.4.- L'ambient.
6.- Exemples d’activitats. 6.1.- Presentació i preparació dels materials.
6.2.- Execució del treball.
6.3.- Recollida, neteja dels materials i de l'espai utilitzat.
6.4.- Posada en comú dels treballs.
7.- Tècniques i materials. 7.1.- Suports: Paper. tela i cartró. Dibuix
7.2.- Tècniques seques: rotuladors, llapis de colors, de cera. Collage
7.3.- Tècniques a l'aigua: Tèmperes. acrílics, aquareles.Pintura de dits.
7.4.- Tècniques d’estampació. Espàtules
7.5.- Modelat. El fang.
8.- L’avaluació. 8.1.- El progrés del nen, d'un mes a l'altre.
8.2.- La divisió i distribució de l'espai.
8.3.- El sentit de la forma.
8.4.- L'habilitat per controlar els moviments.
8.5.- Sensibilitat als materials emprats