Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Psicologia (2009) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE LES ORGANITZACIONS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE LES ORGANITZACIONS | Codi | 11204116 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1.-Introducció. | -ENOP: Proposta. -Aspectes Conceptuals bàsics: organització vs empresa. -Associacions professionals i acadèmiques: EAWOP, AEDIPE i ACCID. |
2.-Panorama Històric. | -Principals Paradigmes i autors associats. -L'actualitat a Catlunya, Espanya i Europa. -Principals tendències mundials. |
3.-Mètodes, Tècniques i Polaritats. | Qualitatiu vs quantitatiu. |
4.-Les Organizacions i les Persones. | -Conducta organitzacional -Competències professionales i corporatives. -Competèncias: empleabilitat, ocupabilitat, contratabilitat. -Qualitat de vida laboral. -Riscos psicosocials. |
5.-Les Organitzacions. | -Empresa: definició i característiques. -Models de Qualitat: EFQM i Balanced Scorecard. -Cultura. -Clima. -Lideratge -Qualitat del servei. -Conflictes: Negociació i Mediació. -Desenvolupament i canvi organitzacional. -La intervenció organitzacional. |
6.-El rol del psicòleg/a en les Organitzacions. | -Tasques bàsiques y competències desitjades. -Expectatives professionals. -Àmbits de profesionalització. |