Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Psicologia (2009) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ II | Codi | 11204118 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc 1. Pràctiques educatives, contextos d’educació i el seu impacte en els processos d’aprenentatge i desenvolupament. | La configuració de les relacions entre desenvolupament, aprenentatge i educació.Tipus d’aprenentatge i diversitat de pràctiques educatives. L’estudi psicològic dels processos educatius escolars. Aprendre i ensenyar en la societat de la informació. L’aprenentatge al llarg i ample de la vida. |
Bloc 2. Factors psicològics de naturalesa personal implicats en l’aprenentatge |
Factors psicològics implicats en l’aprenentatge. Diferències individuals en l’àmbit cognitiu. Diferències individuals en l’àmbit afectiu i la personalitat |
Bloc 3. Factors psicològics de naturalesa interpersonal i contextual implicats en l’aprenentatge |
Característiques relacionades amb el professor. La interacció professor-alumne i entre alumnes. Interacció entre alumnes i organització social de les activitats escolars. Col·laborar entre iguals per aprendre. Mecanismes psicològics i factors moduladors de la construcció de coneixement en col·laboració. |
Bloc 4. Els continguts d'aprenentatge. | Tipus de continguts escolars. Característiques comunes i diferencials de l’ensenyament i l’aprenentatge de conceptes, procediments, i d’actituds, valors i normes.La relació entre aprenentatge de continguts i l'adquisició de competències. |