2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau de Psicologia (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ EN PSICOLOGIA CLÍNICA
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A6
A7
Informes de pràctiques (sessions de seminaris)

Lectura obligatòria
35%


15%
Altres  

Proves objectives tipus test

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ DEL RENDIMENT

L'avaluació del grau d'adquisició deconeixements i de la qualitat en l'execució dels coneixements i habilitats,pròpies de l'assignatura, es farà a través de la feina feta per l'alumne duranttot l'any. Específicament, l'alumne haurà de: (1) Realitzar i entregar informes de pràctiques. Treballs relacionats amb les sessions de seminari. (2) Contestar a dos exàmens tipus test o a un examenfinal. (3) Realitzar el treball relacionat amb la lectura obligatòria. Per tal d'aprovar l'assignatura, l'alumne haurà de treure una puntuació igual o superior a 5 (sobre 10) tant als informes de pràctiques com a l'examen. Això vol dir que és necessari aprovar tant la part pràctica com la part teòrica (examen/s) de forma independent per tal de poder-se fer el càlcul de la mitjana i així superar l'assignatura. Una puntuació inferior a 5 en qualsevol d'aquestes parts implica el suspens de l'assignatura. A més a més d'aprovar les dues parts, és necessari que la mitjana ponderada de tots els elements de l'avaluació sigui superiora 5 sobre 10. A continuació es detallen cadascun dels requisits:

(1) Informes de pràctiques (sessions de seminari):

Aquesta activitat és obligatòria per a poder aprovar l'assignatura. En aquesta assignatura es proposa un model d'adquisició dels coneixements a partir de la realització d'una sèrie d'activitats al llarg del curs. És a través de la resolució d'aquestes activitats que l'estudiant demostra el grau d'adquisició de coneixements, així com el nivell assolit en l'ús d'aquests coneixements. Tal com ho entenen els responsables de l'assignatura, el seguiment de l'avaluació continuada és clau en l'aprenentatge d'aquests (nous) coneixements. Tanmateix, però, l'assistència a pràctiques no és obligatòria. El professor encarregat de les sessions de seminari, donarà les indicacions pertinents sobre com s'han de realitzar aquests treballs (format grupal/individual, via (Moodle/format paper), data màxima de lliurament, extensió permesa...etc).

Per tal de superar aquest requisit, la nota mitjana dels informes haurà de ser com a mínim de 5.

Per les característiques de les sessions pràctiques no hi haurà recuperació d'aquesta part, és a dir, si la mitjana de pràctiques és inferior a 5 sobre 10, la part pràctica de l'assignatura comptarà com a suspesa i no es podrà aprovar l'assignatura.

(2) Exàmens

Per a superar la part teòrica de l'assignatura hom pot optar per realitzar un examen de tota la matèria al final del període lectiu, o bé seguir l'alternativa de dos parcials, també en la forma d'exàmens tipus test, en els que es distribueix el contingut de l'assignatura. Els alumnes que obtinguin una puntuació de 5 o superior en el primer examen (examen alliberador de matèria ) evitaran haver de tornar a avaluar-se d'aquesta part del temari en la convocatòria final. Per a aquells alumnes que no superin l'assignatura en la convocatòria final, es planteja la possibilitat de fer un examen de recuperació.

Per tal de superar aquest requisit la puntuació mínima en cadascun dels exàmens haurà de ser de 5 (sobre 10).

(3) Lectura obligatòria

La lectura obligatòria correspon a un dels tres treballs que es mostren a la bibliografia. En un espai de 10 fulles (màxim), escrites a doble espai i per una sola cara, cal contestar a la pregunta “què he après amb aquesta lectura? ” No es tracta de copiar, reproduir o sintetitzar les idees dels autors, sinó de reflexar allò que heu après vosaltres de forma significativa, i que té valor per a la vostra futura tasca professional com aterapeutes. El treball quedarà invalidat si no es segueixen les instruccions que aquí es donen per a la seva realització i entrega. Data de presentació (màxim): 19 de maig de 2017 (a l'espai moodle creat a l'efecte). Tots els treballs es presentaran en format electrònic i paper. Els treballs han de ser personals i inèdits. Els alumnes han de saber que els treballs presentats seran analitzats informàticament per a identificar possibles plagis.

En totes les activitats, l 'originalitat en les aportacions personals és fonamental . Així, doncs, el plagi dels treballs comportarà la qualificació de suspens en la prova. En darrer terme, en cas de còpia, frau, plagi o qualsevol altra conducta inapropiada en un entorn acadèmic, l'alumne/s implicat/s suspendrà el treball i/o l'assignatura.

Els professors donaran les orientacions necessàries per ala realització dels diferents treballs i regularan, segons el seu criteri acadèmic, el tipus de suport que donen a l'alumne per tal de facilitar al màxim el seu procés d'aprenentatge i de treball personal (veure apartat d'avaluació). Igualment, es resoldran els dubtes individuals i concrets que puguin sorgir.

ALTRES QÜESTIONS:

· Inici de les sessions (classes)

Per tal de donar temps a que tothom arribi a l'hora i que es pugui gaudir d'uns minuts de descans respecte de classes anteriors, les sessions començaran 10 minuts després de l'hora en punt. Passats aquests deus minuts de cortesia, es tancaran les portes de l'aula i no es permetrà l'entrada.

· Responsabilitat

Cada alumne és responsable del control de la seva situació personal a l'assignatura, tant de presentar els treballs de forma i manera adequada com de les condicions que cal complir en cada opció.

· Vies de comunicació professor-alumne

A part de les sessions presencialsi les tutories, altres vies de comunicació professors-alumnes són l'espai virtual Moodle i el correu electrònic. Per tant, és imprescindible que consulteu amb regularitat aquestes dues eines comunicatives.