2014_15
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Grado de Psicología (2009)
 Competencias


Tipo A Código Competencias Específicas
  A1 Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions.
  A2 Conèixer i comprendre les lleis i principis dels processos psicològics.
  A3 Conèixer els processos i etapes principals del desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital en els seus aspectes de normalitat i anormalitat.
  A4 Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics.
  A5 Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
  A6 Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari).
  A7 Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació.
  A8 Identificar les característiques rellevants del comportament dels individus i grups, descriure i analitzar els seus problemes i necessitats per planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficàcia de les pròpies actuacions.
  A9 Conèixer els diferents dissenys d'investigació i els procediments de formulació i contrast d'hipòtesis.
  A10 Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional.
  A11 Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia.
Tipo B Código Competencias Transversales
  B1 Aprender a aprender.
  B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia.
  B3 Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación.
  B4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa
  B5 Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida
  B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets.
  B7 Tener sensibilidad en temas medioambientales
  B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
  B9 Actitud sistemàtica de cura i precisió a la feina.
  B10 Respectar i fer respectar el codi deontològic i actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  C1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
  C2 Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación.
  C3 Gestionar la información y el conocimiento.
  C4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.
  C5 Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
  C6 Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional.