2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Social (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Continguts
Tema Subtema
BLOC 1: PROCESSOS PSICOLÒGICS BÀSICS
Mòdul 1. L’aprenentatge en el marc dels processos psicològics bàsics. 1.1 Introducció a la Psicologia
1.2 Introducció als processos psicològics bàsics
1.3 Percepció i atenció
1.4 Aprenentatge i memòria
1.5 Motivació i emoció
1.6 Llenguatge, raonament i solució de problemes.
BLOC 2. PSICOLOGIA DEL DESENVOLUPAMENT

Mòdul 1. Introducció a la psicologia del desenvolupament 1.1 Concepte i objecte d'estudi de la psicologia del desenvolupament
1.2 Períodes i dimensions del desenvolupament
1.3 Principis bàsics del desenvolupament humà
1.4 Models i teories explicatives del desenvolupament
Mòdul 2 El desenvolupament físic i psicomotor durant la infantesa
2.1Creixement físic i desenvolupament cerebral
2.2 Desenvolupament de la psicomotricitat gruixuda i fina
2.3 Psicomotricitat invisible (to, control respiratori, equilibri, estructuració espai/temps)
2.4 Construcció de l'esquema corporal
2.5 Optimització del desenvolupament físic i de les competències psicomotrius
Mòdul 3. El desenvolupament afectiu i social durant la infantesa 3.1 Construcció i evolució dels vincles afectius
3.2 La família com a context de desenvolupament durant la infància
3.3 Desenvolupament personal i construcció de la identitat
3.4 Desenvolupament social i relacions d'amistat
3.5 Contribució del joc al desenvolupament infantil
3.6 Desenvolupament de normes i valors
Mòdul 4 El desenvolupament cognitiu i lingüístic durant la infantesa 4.1 Interpretar i comprendre el món: de 0 a 2 anys, de 2 a 6 anys i de 6 a 12 anys
4.2 Consciència i autorregulació dels processos cognitius
4.3 Diversitat d'intel·ligències
4.4 Desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques
BLOC 3. PSICOLOGIA DE L’EDUCACIÓ
MÒDUL 1. Introducció a la psicologia de l’educació 1.1 Concepte i objecte d’estudi de la Psicologia de l’Educació
1.2 Contextos de desenvolupament, escenaris educatius i pràctiques educatives
1.3 Les característiques de les pràctiques educatives
1.4 La concepció constructivista de l’ensenyament i l’aprenentatge
Mòdul 2. Factors psicològics de naturalesa personal implicats en l’aprenentatge

2.1 Factors psicològics implicats en l’aprenentatge
2.2 Diferències individuals en l’àmbit cognitiu
2.3 Diferències individuals en l’àmbit afectiu i la personalitat
Mòdul 3. Factors psicològics de naturalesa interpersonal i contextual implicats en l’aprenentatge 3.1 Escenaris i contextos educatius
3.2 La interacció P-A en el procés d’ensenyament/aprenentatge.
3.3 La construcció del coneixement entre iguals.
Mòdul 4. Processos psicològics implicats en l’aprenentatge dels continguts educatius 4.1 El desenvolupament de capacitats i competències
4.2 Aprenentatge i avaluació dels diferents tipus de continguts educatius