2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Social (2009)
 Assignatures
  PRÀCTICUM
   Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Es realitzaran prèvia matrícula del practicum, reunions informatives sobre el mateix i sobre el procediment i selecció dels centres.
Per més detalls podeu mirar la guia: http://www.fcep.urv.cat/media/upload/domain_1612/arxius/Normativa/PE_i_TFG_EDSOC_FINAL_17_07_18.pdf
Estada de pràctiques El període per portar a terme l’estada al centre és del gener a l’abril.
- En una primera fase del pràcticum, l’estudiant ha d’observar i analitzar la realitat del centre, servei o institució triada.
- En una segona fase, l’alumne ha de dissenyar, desenvolupar i avaluar un Projecte d’Intervenció Socioeducativa, de caràcter individualitzat, grupal o comunitari, en funció dels objectius i les característiques del centre, servei o institució on realitzi el seu pràcticum.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes El període per portar a terme l’estada al centre és del gener a l’abril. Addicionalment, es programarancada curs3 seminaris de treball conjuntdel pràcticum (octubre, gener i abril)de 2 hores de duradacadascunl’assistència als quals és obligatòria També és necessari el contacte amb el tutor o tutora de la facultat i assistir a les reunions individuals establertes
Memòria L’estudiant haurà de fer un informe que plasmi tot el què ha realitzat durant les pràctiques: des de les tasques més bàsiques d’observació i recopilació de documents fins a les més complexes com la reflexió sobre la pròpia acció.
L'informe de Pràcticum de 4t. curs ha de contemplar els apartats següents:
1. Justificació de l’elecció del centre/servei de pràctiques:
2. Macro descripció/anàlisi del centre:
3. Micro descripció/anàlisi del centre:
4. ESTRUCTURACIÓ DE LES PRÀCTIQUES:
5. INTERVENCIÓ SOCIO-EDUCATIVA:
6. Conclusions i valoracions globals del període de Pràcticum
7. Bibliografia i altres fonts de consulta
8. Annexos (si s’escau)