2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES II
   Continguts
Tema Subtema
0. Presentació Presentació de l'assignatura.
Metodologia a utilitzar.
Criteris d'avaluació.
Formació dels grups.
Bloc I

1. Curriculum de llengües i literatura a Primària
El concepte de competència comunicativa.
La competència literària com a component de la competència comunicativa.
La programació general de l'àrea de llengua (catallà/castellà).
2. Fonètica i folologia aplicada a l'ensenyament-aprenentatge del català i del castellà Els diversos sistemes d'escriptura.
Dificultats en l'adquisició dels sons de la llengua. Transferència d'aprenentatge entre ambdues llengües
Observació de dificultats i de possibles interferències.
Problemes ortogràfics i tractament educatiu.
3. Elements de l'aprenentatge de la lectoescriptura L'ensenyament de la lectura: factors que intervenen en el seu aprenentatge.
L'ensenyament de l'escriptura: procés, metodologies i problemes d'aprenentatge.
4. Tècniques i recursos per al treball de llengua a escola Tipologia de les activitats didàctiques.
El llibre de text i altres materials didàctics.
Noves tecnologies aplicades a l'ensenyament-aprenentatge de la llengua.
5. Elaboració d'unitats didàctiques Selecció, contextualització i adaptació
6. L'avaluació en l'àrea de Llengua catalana i castellana Criteris, continguts i procediments.
Bloc II
1. Objectius de la LIJ La formació de l'hàbit lector.
El gust literari.
2.Literatura oral Contes,rondalles i llegendes.
La transmissió de valors i continguts dels contes populars.
Com explicar contes.
3.Panorama general dels llibres infantils i juvenils Referències històriques.
Criteris de selecció.
4. Il.lustració Estils i tècniques.
La formació crítica per seleccionar i recomanar llibres.
5. La poesia a l'aula Activitats d'animació a la lectura.
6. Preferències literàries Segons l'edat.
Segons els diversos gèneres.
El cànon de la LIJ.