2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES III
   Fonts d'informació
Bàsica COLOMER, T. et al., Siete llaves para valorar las historias infantiles, 2002, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Madrid
BLOOM, H., El cànon occidental, 1995, Columna, Barcelona
DURAN, T., Àlbums i altres lectures. Anàlisis dels llibres per a infants, 2007, Rosa Sensat, Barcelona
COLOMER, T., La formació del lector literari, 1998, Barcanova, Barcelona
COLOMER, T., Introducción a la literatura infantil i juvenil actual, 2010, Síntesis, Madrid
LLUCH, G., Análisis de narrativas infantiles i juveniles, 2003, Universidad de Castilla-La Mancha, Cuenca
MENDOZA, A, i ROMEA, C. (coord.), El lector ante la obra hipertextual, 2012, Horsori, Barcelona
MENDOZA, A., La educación literaria desde la LIJ, 2005, Universidad Castilla-La Mancha, Cuenca
PAGÈS JORDÀ, V., De Robinson Crusoe a Peter Pan. Un canon de literatura juvenil, 2009, Ariel, Barcelona
, http://academia.uat.edu.mx/parter/asesoria/escribir.htm , ,
, http://www. edu365.primaria , ,
, http://www.xtec.cat , ,
, http://www.monografias.com/trabajos15/metodos-creativos/metodos-creativos.shtml , ,
, http://www.elhuevodechocolate.es , ,
CASSANY, D., Descriure escriure com s'aprèn a escriure, 1991, La Galera,
FONS ESTEVE, M, Llegir i escriure per a viure, 2006, LaGalera,
TOUGH, J. , Lenguaje, conversación y educación. El uso curricular del habla en La escuela desde los 7 años., 1989, Madrid: Visor.,
*TEBEROSKY, A.; COLOMER, T, Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure. , 2001, Vicens Vives,
*VILA, N. , Tècniques d’expressió escrita. Cicles Inicial i Mitjà. , 1987, Dossiers Rosa Sensat.,
TORRA, M., Taller d’escriptura creativa, 2009, ,
SMITH, F. , Comprensión de la lectura. , 1983, Trillas. , México
*SOLÉ, Isabel , L’ensenyament de la comprensió lectora. , 198, CEAC,
SERRANO, S. , El regal de la comunicació., 2003, Barcelona: Ara Llibres. ,
SÁNCHEZ ENCISO, J. , Con)viure en la paraula: l’aula com a espai comunitari, 2007, Articles, Graó,
*RÍO, M. J. del , Psicopedagogía de la lengua oral: un enfoque comunicativo. , 199, Barcelona, Horsori.,
MENDOZA, A. , ): La diversitat de la llengua escrita. Usos i funcions. , 1990, Dossiers Rosa Sensat,
MENDOZA, A. (coord.) , Didáctica de la Lengua y la Literatura para primaria. , 2003, Madrid: Prentice Hall.,
*LOMAS, C. y Otros. , Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa y enseñanza de la lengua. , 1993, Paidós,
*GRAVES, D. H. , Didáctica de la escritura. , 1991, Paidós,
GIL, C. , Leer, contar y jugar: actividades de animación a la lectura. , 2003, CCS, Madrid,
*GALÍ, A. , L'ensenyament de l'ortografia als infants., 1985, Barcino,
FERREIRO, E.; GÓMEZ PALACIO, M. (comp.) , Nuevas perspectivas sobre los procesos de lectura y escritura. , 1988, Siglo XXI,
DURÁN, T. , Leer antes de leer. , 2002, Anaya,
DD.AA., Dossiers de Rosa Sensat sobre l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, Rossa Sensat,
*DÍEZ DE ULZURRUN PAUSAS, L’aprenentatge de la lectoescriptura des d’una perspectiva constructivista. 2 vols, 2001, Graó,
*CORREIG, M. , Fonologia aplicada, 1985, Rosa Sensat/Ed. 62,
CORMAND, J.M.; MATA, M., Cuadros de fonología castellana para la enseñanza de la lectura y la escritura. , 1978, Biblograf.,
CORMAND, J.M.; MATA, M., Quadres de fonologia catalana per a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura., 1979, Biblograf.,
CASSANY, D., La cuina de l’escriptura, 1993, Les Naus Empúries,
ALVAREZ, M., Tipos de escritos II: Exposición y argumentación, 1994, Arco Libro,
BADIA, D.; VILÀ, M.; VILÀ, N, Joc de plom. Propostes per a l'expressió escrita., 1988, Graó,
BOLÍBAR, S. , Avaluació de la composició infantil: 7-11: adaptació de la prova d’A.Galí. , 1984, Barcanova,
BARTRA, A.; FERRER, M. , Gramàtica a l’aula. , 2000, . Articles, Graó.,
*BALLESTEROS, C. , Didàctica de la llengua oral formal: continguts d’aprenentatge i seqüències., 2002.. Articles, Graó,
CAMPS, A. (comp.) , Seqüències didàctiques per aprendre a escriure. , 2003, Graó,
CAMPS, A. , L’ensenyament de la composició escrita. , 1994, Barcanova,
*CAMPS, A. , La gramàtica a l'escola bàsica., 1998, Barcanova,
*CASSANY, Daniel , Descriure escriure, 1987, Empúries,
CASSANY, D., Reparar l’escriptura., 1993, Graó,
CASSANY, D; LUNA, M.; SANZ, G. , 44 exercicis per a un curs d’expressió escrita. , 1991, Graó,
*CASSANY, D., Ensenyar llengua, 2002, Graó.,
COLOMER, Teresa, “¿Quién promociona la lectura?", CLIJ, núm. 168, pp. 7-18. Barcelona.,

Amb * les obres més fonamentals i bàsiques.

La webgrafia serà penjada al moodle.

Complementària

Revistes:

- Articles (Didàctica de la llengua i la Literatura) Ed. Graó.

- CLIJ (revista de literatura infantil i juvenil) Ed. Torre de Papel.

-Cuadernos de Pedagogía.

-GUIX d’Infantil, Ed. Graó.

-In-fàn-ci-a  (educar de 0 a 6), Rosa Sensat.

-Perspectiva escolar, Rosa Sensat.

Webgrafia:

• http://www.ciudadseva.com/textos/teoria/hist/anonimo.htm
• http://www.cuentoslokos.blogspot.com/
• http://www.leemeuncuento.com.ar/cuento-infantil.htm
• http://dlc.iec.cat/
• http://www.cuentosdecalleja.org/