2015_16
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE L'EDUCACIÓ FÍSICA II
   Continguts
Tema Subtema

Bloc I.- Desenvolupament i Aprenentatge motor

Tema 1: Aproximació a l’estudi de l’aprenentatge i desenvolupament motor humà.


1.1. Concepte de desenvolupament físic, motriu i psicomotriu.
1.1.1. Condicions que permeten el desenvolupament motor: factors intrínsecs i extrínsecs.
1.1.2. Evolució dels diferents aspectes motrius: desenvolupament postural i de la prensió.
1.1.3. Els canvis físics en la pubertat i repercussió en el desenvolupament motor i psíquic.
2.1.Conceptes envers l’aprenentatge motor.
2.2.Antecedents de l’aprenentatge motor.
2.2.1.Precursors
2.2.2.La Segona Guerra Mundial
2.2.3.Inici de la teorització
2.3. Definició d’aprenentatge motor
Tema 2: Principals aspectes i factors relacionats amb l’aprenentatge motor 2.1.Factors relacionats amb el subjecte
2.1.1. La motivació
2.1.2. Els coneixements o grau d’habilitats previs
2.1.3. La funcionalitat
2.2. Factors relacionats amb la tasca
2.2.1. Factors lligats als aspectes perceptius
2.2.2. Factors lligats a la presa de decisió
2.2.3. Factors lligats a l’execució de la tasca
2.3. Factors relacionats amb la situació d’ensenyança-aprenentatge
2.3.1. La informació
2.3.2. El temps de pràctica
2.3.3. L’adaptació de la situació d’ensenyança-aprenentatge a les característiques de l’alumnat
2.3.4. L’especificitat de la situació d’ensenyança-aprenentatge
2.3.5. Mètodes globals i analítics

Bloc II.- Didàctica de l'educació física
Tema 1: El currículum d’educació física
1.1. Els blocs de continguts
1.2. Els objectius
1.3. Les competències bàsiques
1.4. Els mètodes pedagògics
1.5. Els criteris d’avaluació
Tema 2: Programacions i Unitats Didàctiques.

2.1. Creació i temporalització de les Unitats Didàctiques.
2.2. La sessió d’educació física.
2.3. Interacció professor - alumnes.
2.4. Funcions d‘organització.
Tema 3: Metodologia. 3.1.Estils d’ensenyança
3.2. Disposicions materials per a la pràctica.
Tema 4: L’avaluació en educació física.

4.1. Criteris d’avaluació en educació física
4.2. Orientacions per a l’avaluació
4.3. Instruments d’avaluació
4.4. L’avaluació de la unitat de programació
Tema 5: Altres aspectes relacionats amb l’ensenyança de l’educació física 5.1. El clima en l'aula.
5.2. Estrategias inclusives.