2015_16
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS I
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introduir a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, tot indicant quins seran els punts forts de desenvolupament.
Sessió Magistral Explicació pautada racional de la geografia i història del país, en perspectiva d'anàlisi de present i de futur. El clima i el relleu es treballaran en coordinació amb l'assignatura Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals II.
Seminaris Treball seqüencial complementari de les sessions teòriques reforçant les aplicacions didàctiques. Reflexió sobre fonts didàctiques relacionades amb demografia i economia.
Pràctiques a laboratoris Comprensió efectiva del tractament de l'espai a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius.
Treballs Incidir en l'aprofitament dels documents i les imatges com a font de referència bàsica per una didàctica eficient.
Domini exhaustiu del disseny curricular.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multi variades: mapes, gràfiques, comentaris de text, comentaris de fonts primàries, etc. Preparació d'una sessió i aplicació amb alumnes d'educació primària.
Pràctiques de camp/sortides Treball de dos eixos rellevants per valorar la potencialitat d'aprenentatges relacionats amb les ciències socials: visita a un camp d'aprenentatge i al Museu d'Història de Catalunya a Barcelona. El tractament de les etapes de la història a partir de diversos referents.
Pràctiques a través de TIC Ús pràctic del moodle.
Simulació Exercitar la capacitat d'empatia per assolir raonaments eficaços i contrastats.
Atenció personalitzada Aclariment de conceptes i ajuda en l'aplicació dels coneixements.