2015_16
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA
   Continguts
Tema Subtema
Bloc I - MARC CONCEPTUAL
1. Concepte actual de discapacitat
2. Barreres que impedeixen la qualitat de vida a les persones amb discapacitat
Bloc II - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT VISUAL
1. Introducció. Conceptes previs.
2. Necessitats específiques.
3. Principis generals d'actuació:
3.1 Currículum específic
3.2 Aspectes organitzatius i metodològics
3.3 Elements materials. Recursos tecnològics.
3.4 Elements personals

1.1 Ceguesa i deficiència visual

2.1 Necessitas específiques de l'alumnat amb discapacitat visual a l'educació primària.

2.1.1 Estimulació/ entrenament visual
3.1.2 Estimulació multisensorial
3.1.3 Lectoescriptura Braille
3.1.4 Orientació i mobilitat
3.1.5 Habilitats de vida diària

c.2.1 Organització de l'espai
c.2.2 Principis metodològics

3.3.1 Material i instruments de lectura, escriptura i càlcul.
3.3.2 Materials tècnics, específics i adaptats.

3.4.1 Mestre de suport i centre de recursos per a deficients visual
Bloc III - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT AUDITIVA.
1. Introducció. Conceptes previs.
2. Necessitats específiques.
3. Principis generals d'actuació:
3.1 Comunicació i llenguatge
3.2 Aspectes organitzatius i metodològics
3.3 Recursos i materials específics
3.4 Elements personals

1.1 Hipoacúsia i sordesa.

2.1 Necessitas específiques de l'alumnat amb discapacitat auditiva a l'educació primària.

3.1.1 Llenguatge de signes, labiolectura i paraula complementada
3.1.2 Estimulació auditiva

3.2.1 Organització de l'espai
3.2.2 Principis metodològics

3.3.1 Audífon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada...

3.4.1 Mestre de suport i centre de recursos per a deficients auditius.
Bloc IV - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT MOTÒRICA.
1. Introducció. Conceptes previs.
2. Necessitats específiques.
3. Principis generals d'actuació:
3.1 Comunicació i llenguatge
3.2 Aspectes organitzatius i metodològics
3.3 Recursos i materials específics
3.4 Elements personals
3.5 Psicomotricitat i esports adaptats
1.1 Discapacitat física. Paràlisi cerebral.

2.1 Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat motòrica a l'educació primària.

3.1.1 Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació.
3.1.2 Ajudes tècniques a la comunicació.

3.2.1 Organització de l'espai
3.2.2 Principis metodològics

3.3.1 Ajudes tècniques específiques

3.4.1 Mestre de suport. Vetllador/a.