2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ, LECTURA I ESCRIPTURA
DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ, LECTURA I ESCRIPTURA Codi 11234218
Ensenyament
Grau d'Educació Primària (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Optativa Anual
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Psicologia
Coordinador/a
MOLAS RAMOS, EMILIA
Adreça electrònica emilia.molas@urv.cat
Professors/es
MOLAS RAMOS, EMILIA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta matèria aprofundeix en la detecció, interpretació i millora, en l’àmbit escolar, de les principals dificultats associades al desenvolupament de la competència en comunicació lingüística. Com a pas previ, primer introdueix a l’estudiant en la descripció i caracterització dels components que configuren la competència comunicativa lingüística i en l’anàlisi del tractament que d’aquesta competència planteja el currículum vigent d’educació primària. A continuació, identifica i analitza, des de models explicatius actualitzats, els processos de naturalesa psicològica implicats en els aprenentatges de la llengua oral i escrita, i els obstacles que poden aparèixer durant el seu desenvolupament. Finalment, es presenten procediments i estratègies per dissenyar propostes d’intervenció ajustades a les necessitats específiques de lectura i escriptura dels alumnes dels diferents cicles de l’educació primària, en el marc d’una escola inclusiva i plurilingüe que la societat actual requereix.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent