2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS DE COMUNICACIÓ, LECTURA I ESCRIPTURA
   Fonts d'informació
Bàsica CASSANY, D. , Reparar l’escriptura. Didàctica de la correcció de l’escrit, Barcelona: ICE UB i Graó., 1993
CASSANY, D., Para ser letrados : voces y miradas sobre la lectura, Barcelona: Paidós, 2009
CASSANY, D. , En_línia Llegir i escriure a la xarxa, Barcelona: Graó. , 2011
CASSANY, D. ; LUNA, M.; SANZ, G , Ensenyar llengua, Barcelona: Graó., 2000
CUETOS,F., Psicologia de la escritura. Diagnóstico y tratamiento de los trastornos de escritura, Madrid: Wolters -Kluwer. , 2008
CUETOS, F. , Psicología de la lectura, Madrid: Wolters Kluwer, 2010
CUETOS, F.; RAMOS, J.L. Y RUANO, E, PROESC. Evaluación de los Procesos de Escritura., Madrid: TEA., 2002
CUETOS, F., RODRÍGUEZ, B,., RUANO, E. y RIVAS, D, Batería de Evaluación de los procesos lectores (revisada) PROLEC-R. , Madrid: TEA., 2014
DEPARTAMENT DE CULTURA DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA , Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar. , Barcelona: Generalitat de Catalunya., 2003
DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ , L’ús del llenguatge a l’escola. Propostes d’intervenció per a l’alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge, Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació., 2004
DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ , Orientacions per a la millora de la comprensió lectora i l'expressió escrita., Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. , 2010
DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT , Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic. Llengua i literatura (catalana i castellana). Identificació i desplegament a l’educació primària., Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013
DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT , La lectura en un centre educatiu. Saber llegir, llegir per aprendre, gust per llegir. El pla de lectura de centre, Barcelona: Generalitat de Catalunya , 2013
SOLÉ, I. , Estrategias de lectura, Barcelona: Graó, 1992
SÁNCHEZ, E. (coord.), La Lectura en el aula : qué se hace, qué se debe hacer y qué se puede hacer ., Barcelona : Graó, 2010
ANDREU, Ll (Coord.), L'adquisició de la lectura i les seves dificultats., Barcelona:UOC, 2013
ANDREU, Ll (Coord.), Les dificultats de l'aprenentatge de l'escriptura i de les maemàtiques., Barcelona:UOC, 2013
LÓPEZ, A. (Coord.), Dislexia. un enfoque teórico-práctico, Barcelona: Horsori, 2013
SELLÉ, Mª A.; SENDRÓS, M., Llegim!Propostes pràctiques per apropar la lectura a tothom., Barcelona: Horsori, 2015

Complementària BLOOM, H. , Com llegir i per què, 2000, Barcelona: Empúries-Anagrama
PÉREZ, P., ZAYAS, F, Competencia en comunicación lingüística, Madrid: Alianza, 2007
PENNAC, D. , Com una novel·la, 1993, Barcelona: Empúries
ALVAREZ, T. (coord.) , La escritura de textos expositivos en las aulas de primària. A A.Camps (coord) Diálogo e investigación en las aulas : investigaciones en didáctica de la lengua. (pp. 99-107) , Barcelona:Graó, 2006
CAMPS, A, Hablar en clase. Aprender lengua. A C. Barragán i alt. Hablar en clase: cómo trabajar la lengua oral en el centro escolar.(pp. 37-44) , Barcelona:Graó, 2005
CASTELLS, N. , Avaluació de la lectura en el context de l’àrea de llengua: reflexió conceptual amb implicacions pràctiques. , Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, n. 41, p. 59-70 , 2007

Monogràfics de revistes

Llegir. Articles de didàctica de la Llengua i la literatura. Núm.41. Gener 2007.

las competencias lectoras. Aula de Innovación Educativa núm. 162 .juny 2007.

Aprender a escribir, escribir para aprender. Aula de Innovación Educativa núm. 175 octubre 2008.

Aprendre a llegir i a escriure al cicle inicial, moment clau de l’escolaritat obligatòria. Guix.

Elements d'acció educativa

Núm.363. Març 2010.

Leer para aprender. Nuevas alfabetizaciones. Aula de Innovación Educativa Núm.200. Març 2011