2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ EDUCATIVA SEGONS LES CAPACITATS INTEL·LECTUALS DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ PRIMÀRIA
   Continguts
Tema Subtema
1- La Deficiència Mental. La síndrome de Down 1.1. Concepte de discapacitat intel·lectual
1.2. L'alumnat amb síndrome de Down. Concepte. Característiques essencials. Trastorns associats
2- Problemàtica i necessitats de l'alumnat amb discapacitat intel·lectual 2.1. Dificultats d'aprenentatge i necessitats que presenta.
Punts forts.
3- Orientacions per a fer front a les necessitats i dificultats d'aprenentatge de l’alumnat amb D.M. a l'etapa de primària. 3.1. Aspectes curriculars, organitzatius i metodològics.
3.2. Elements personals. Recursos i materials específics.
3.3. La lectura i l’escriptura. Llibres adaptats.
4- Altes capacitats i superdotació 4.1. Introducció i conceptes previs.
4.2. Idees falses sobre la superdotació
4.3. Problemàtica que pot presentar a l'escola
5- Models principals d'intervenció amb alumnat amb altes capacitats 5.1. L'acceleració
5.2. L'agrupament
5.3. L'enriquiment
6- Com portar a terme l'enriquiment curricular 6.1. Des del curriculum
6.2. Des de programes específics
7- Programes i activitats per a treballar amb l'alumnat amb discapacitat intel·lectual i amb altes capacitats intel·lectuals 6.1. La cognició
6.2. La intel·ligència emocional
6.3. La creativitat.
6.4. Els jocs d'ingeni
6.4. Les habilitats socials