Grado en Educación Primaria (2009) |
Asignaturas |
PRÁCTICAS EXTERNAS I |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2019_20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asignatura (*) | PRÁCTICAS EXTERNAS I | Código | 11234401 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | Horarios y datos del examen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 | Prácticas externas obligatorias | Tercer | 2Q conv. única |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Modalidad y lengua de impartición | Ver grupos de trabajo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerrequisitos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departamento | Bioquímica y Biotecnología Ingeniería Informática y Matemáticas Estudios Ingleses y Alemanes Filología Catalana Filologías Románicas Historia e Historia del Arte Pedagogía Psicología |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Correo-e | marialuisa.girondo@urv.cat enriqueta.barniol@urv.cat antoni.gavalda@urv.cat carmen.conde@urv.cat franciscojavier.gracia@urv.cat monica.casellas@urv.cat patricia.terradellas@urv.cat jaime.verrier@urv.cat juan.fuguet@urv.cat josepmaria.pons@urv.cat mariajosep.alemany@urv.cat evelin.blanco@urv.cat anaines.renta@urv.cat mireia.calvo@urv.cat ainara.blanco@urv.cat sandra.gilabert@urv.cat francisca.segarra@urv.cat silvia.vea@urv.cat marta.camarero@urv.cat enricjacint.marquez@urv.cat carmen.castillo@urv.cat helena.madurell@urv.cat mariateresa.gamez@urv.cat manel.leor@urv.cat maria.revilla@urv.cat gemma.guasch@urv.cat pilar.figueras@urv.cat raquel.riera@urv.cat albert.irigoyen@urv.cat carles.royo@urv.cat laia.cutillas@urv.cat evamaria.castano@urv.cat esmeralda.oliver@urv.cat alicia.garcia@urv.cat montserrat.sorribas@urv.cat claudia.fernandez@urv.cat |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profesores/as |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web | http://www.fcep.urv.cat/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripción general e información relevante | En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Primària, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Primària en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Primària és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |