2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  LLENGUATGE MUSICAL
   Continguts
Tema Subtema
1 . El llenguatge musical a l’aula 1.1 Competències dels docents d’educació infantil i primària: coneixements disciplinars, competències professionals, competències acadèmiques

1.2. . La música a l’estructura curricular d’educació infantil i primària. Competències musicals a assolir en aquests ensenyaments respecte al llenguatge musical.
2. Elements del llenguatge musical. 2.1. El ritme.
El temps i la pulsació. Cél.lules rítmiques. Les figures irregulars. Els compassos. Les polirímies. L’obstinat.
2.2. La melodía
Les notes. Els intervals melòdics. Tipus d’escales. El perfil melòdic. Les alteracions.
2.3. L’Harmonia.
Els acords. La tonalitat i els modes. Els graus tonals.
2.4. Signes d’expressió, dinàmica i repetició. El tempo.
3. La forma musical. 3.2. Prinicipis i finals de frase.
3.2. Esquemes elementals. La forma binària i la ternària. L’esquema rondó
3.3. Gèneres vocals i instrumentals
4. Introducció a la lecto-escriptura musical 4.1. La lectoescriptura al currículum de l’etapa d’educació infantil. La representació gràfica de les qualitats del so.
4.2. La lectoescriptura al currículum de l’etapa d’educació primària: la funció de segmentació en la lectura musical. Exercicis de lectura dels intervals. Solfeig rítmic
5. Reconeixement auditiu 5.1. El dictat rítmic i melòdic.
5.2. Reconeixement i de les frases
5.3. Identificació de les estructures formals bàsiques a partir de l’audició de breus vocals i insturmentals breus