Grado en Educación Infantil (2009) |
Asignaturas |
ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA MÚSICA, LA EXPRESIÓN PLÁSTICA Y LA EXPRESIÓN CORPORAL II |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2019_20 |
Asignatura | ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA MÚSICA, LA EXPRESIÓN PLÁSTICA Y LA EXPRESIÓN CORPORAL II | Código | 11254102 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
12 | Obligatoria | Tercer | AN |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
MÒDUL I Ensenyament i aprenentatge de la música |
PART A) 1. Bases psicopedagògiques de l’ensenyament de la música i la dansa: a. Evolució de l’expressió musical (0-6 anys) b. L’aula de música/el racó de música c. Intervenció de la música en les capacitats bàsiques. 2. Llenguatge musical i formació instrumental: Flauta PART B) 3. Formació vocal i la seva didàctica 4. Formació instrumental i la seva didàctica: Instrumentarium Orff i objectes sonors. 5. Repertori i la seva didàctica: Cançons/Obres/Danses 6. Currículum de música a l’etapa d’Infantil: a. Disseny curricular b. Programació i planificació de la sessió d’ensenyament c. Activitats d’ensenyament/aprenentatge |
MÔDUL II Ensenyament i aprenentatge de l'educació visual i plàstica |
1. Art, imatges i descoberta de l’entorn. Experiències d’ aprenentatge per a educació infantil 2. Dimensions creatives i expressives en el llenguatge visual i plàstic del nen/a. Teories contemporànies sobre la creativitat i el seu desenvolupament. 3. La recepció estètica en el nen/a a l’etapa de educació infantil. els llenguatges estètics com a plasmació d’ universos socials i culturals. 4. El llenguatge plàstic a l’ àrea de comunicació i llenguatges d’educació infantil. Recursos i estratègies per a la seva aplicació a l’aula. 5. El desenvolupament de projectes artístics integrats en educació visual i plàstica |