2019_20
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Grado en Educación Infantil (2009)
 Asignaturas
  ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA MÚSICA, LA EXPRESIÓN PLÁSTICA Y LA EXPRESIÓN CORPORAL II
   Contenidos
tema Subtema
MÒDUL I
Ensenyament i aprenentatge de la música
PART A)
1. Bases psicopedagògiques de l’ensenyament de la música i la dansa:
a. Evolució de l’expressió musical (0-6 anys)
b. L’aula de música/el racó de música
c. Intervenció de la música en les capacitats bàsiques.
2. Llenguatge musical i formació instrumental: Flauta
PART B)
3. Formació vocal i la seva didàctica
4. Formació instrumental i la seva didàctica: Instrumentarium Orff i objectes sonors.
5. Repertori i la seva didàctica: Cançons/Obres/Danses
6. Currículum de música a l’etapa d’Infantil:
a. Disseny curricular
b. Programació i planificació de la sessió d’ensenyament
c. Activitats d’ensenyament/aprenentatge

MÔDUL II
Ensenyament i aprenentatge de l'educació visual i plàstica
1. Art, imatges i descoberta de l’entorn. Experiències d’ aprenentatge per a educació infantil

2. Dimensions creatives i expressives en el llenguatge visual i plàstic del nen/a. Teories contemporànies sobre la creativitat i el seu desenvolupament.

3. La recepció estètica en el nen/a a l’etapa de educació infantil. els llenguatges estètics com a plasmació d’ universos socials i culturals.

4. El llenguatge plàstic a l’ àrea de comunicació i llenguatges d’educació infantil. Recursos i estratègies per a la seva aplicació a l’aula.

5. El desenvolupament de projectes artístics integrats en educació visual i plàstica