2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  PRÀCTICUM I
DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) PRÀCTICUM I Codi 11254401
Ensenyament
Grau d'Educació Infantil (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
21 Pràctiques Externes obligatòria Tercer 2Q conv. única
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Història i Història de l'Art
Pedagogia
Psicologia
Coordinador/a
FUGUET BUSQUETS, JUAN
HOLGADO GARCÍA, JOSÉ BENITO
Adreça electrònica enriqueta.barniol@urv.cat
antoni.gavalda@urv.cat
carmen.conde@urv.cat
franciscojavier.gracia@urv.cat
monica.casellas@urv.cat
patricia.terradellas@urv.cat
juan.fuguet@urv.cat
nuria.garciaa@urv.cat
carme.julia@urv.cat
josepmaria.pons@urv.cat
evelin.blanco@urv.cat
anaines.renta@urv.cat
ainara.blanco@urv.cat
sandra.gilabert@urv.cat
silvia.vea@urv.cat
marta.camarero@urv.cat
enricjacint.marquez@urv.cat
carmen.castillo@urv.cat
helena.madurell@urv.cat
mariateresa.gamez@urv.cat
manel.leor@urv.cat
maria.revilla@urv.cat
pilar.figueras@urv.cat
carles.royo@urv.cat
georgette.vanginkel@urv.cat
esmeralda.oliver@urv.cat
alicia.garcia@urv.cat
montserrat.sorribas@urv.cat
susanamaria.campillo@urv.cat
Professors/es
BARNIOL TERRICABRAS, ENRIQUETA
GAVALDÀ TORRENTS, ANTONI
CONDE DELGADO DE MOLINA, MARIA DEL CARMEN
GRACIA SANCHO, FRANCISCO JAVIER
CASELLAS SANAHUJA, MÒNICA
TERRADELLAS MARÉ, PATRÍCIA
FUGUET BUSQUETS, JUAN
GARCIA ALSINA, NURIA
JULIÀ FERRÉ, MARIA CARMEN
PONS ALTES, JOSEP MARIA
BLANCO COBO, EVELIN
RENTA DAVIDS, ANA INÉS
BLANCO GÓMEZ, AINARA
GILABERT MEDINA, SANDRA
VEÀ VILA, SÍLVIA
CAMARERO FIGUEROLA, MARTA
MÁRQUEZ MÁRQUEZ, ENRIC JACINT
CASTILLO PERALTA, CARMEN
MADURELL ALEMANY, HELENA
GÁMEZ PÉREZ, MARIA TERESA
LEOR PASTOR, MANEL
REVILLA GONZALEZ, MARIA
FIGUERAS TORRUELLA, MARIA DEL PILAR
ROYO BIETO, CARLES
VAN GINKEL RIBA, GEORGETTE
OLIVER HERVÁS, ESMERALDA
GARCÍA LÓPEZ, ALICIA
SORRIBAS PAREJA, MONTSERRAT
CAMPILLO MUÑOZ, SUSANA MARIA
Web http://www.fcep.urv.cat/
Descripció general i informació rellevant En el pla d’estudis del nou grau d’Educació Infantil, es considera el pràcticum com l’activitat en la qual l’estudiant s’implica en el camp professional i aprofundeix en la pràctica reflexiva i en l’aprenentatge autònom. Durant el període en què es desenvolupa el pràcticum, es potencia la col•laboració entre la Facultat, els centres i les institucions on es duu a terme, la qual cosa permet aconseguir una millora de la qualitat dels processos educatius que hi tenen lloc. El pràcticum és l’espai i el procés en què es despleguen i es treballen les competències dels futurs mestres i les futures mestres. És el lloc on han de reflexionar sobre allò que fan d’una manera crítica, amb la finalitat de realitzar una construcció compartida i col•laborativa del coneixement. El pràcticum és un element fonamental i insubstituïble en la formació inicial dels mestres. Suposa la immersió de l’estudiant en centres educatius amb la finalitat de conèixer-los directament, integrar els coneixements teòrics i pràctics en contextos reals, iniciar-se en la pràctica professional i adquirir criteris propis. La intenció del pràcticum és afavorir que la socialització inicial de l’estudiant del Grau d’Educació Infantil en les seves tasques professionals es faci en contextos que l’ajudin a desenvolupar l’autonomia de pensament i actuació, la capacitat crítica i el treball en equip. El pràcticum és un procés de col•laboració entre professorat i estudiants de la Facultat i el cos de mestres dels centres, amb la finalitat que els futurs mestres comprenguin els processos d’ensenyament-aprenentatge i la dinàmica de la vida escolar, permeten a l’alumnat confirmar la seva vocació i capacitat per fer de mestre o mestra i prendre consciència dels seus punts forts i febles. La finalitat del pràcticum del Grau d’Educació Infantil és integrar els coneixements teoricopràctics i professionals i adequar-los a les necessitats socials actuals afavorint la col•laboració entre la facultat i els centres educatius; adquirir, al mateix temps, un coneixement pràctic de l’aula i de la seva gestió, un coneixement i aplicació dels processos d’interacció i comunicació a l’aula i un domini de les habilitats, tècniques, actituds i hàbits necessaris per fomentar un clima d’aula que faciliti l’aprenentatge i la convivència, i controlar i fer el seguiment dels procés educatiu d’ensenyament-aprenentatge, actuant i reflexionant des de la pràctica. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne ha de tenir superats un mínim de 120 ECTS de l'ensenyament.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent