2016_17
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ORAL I CULTURA POPULAR
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
MI4
El portafolis serà un recull de les experiències viscudes a l'assignatura i dels aprenentatges significatius per al futur docent dels estudiants. 20%
Pràctiques a través de TIC
MI4
Treballs relacionats amb la pràctica docent i amb els continguts de l'assignatura que s'hauran d'elaborar amb programes i serveis 2.0 10%
Presentacions / exposicions
MI4
B3
Presentacions individuals o en grup de materials, activitats i produccions relacionades amb l'aula i amb temàtiques treballades en els blocs de continguts. 20%
Pràctiques de camp/sortides
MI4
B3
Possible activitat de narració d'un conte davant d'un públic infantil. 10%
Treballs
A11
MI4
Treballs escrits de temàtica variada en què l'alumnat haurà de fer recerca sobre un tema, donar la seva opinió, resumir un llibre... 20%
Altres  

Assistència i participació a les sessions.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

This subject is practical and the students must prove their knowledge of it through their participation and the different tasks they must submit.

None of the tasks weights more than half of the final grade, so none of the tasks is essential to pass the subject.

These two reasons force us to have one only "convocatòria". There are no "remedial exams" or extra works the students can present to pass the subject if they fail.

After each task, the students will receive the corresponding feedback that will enable them to improve but they will NOT be able to resubmit the task.

The final grade will be calculated out of a formula. This consists on the addition of all the tasks and the participation. We will then calculate this same value and multiply it for the % of attendance. We will add both results and divide them by two.

This is:

- if student A has a 10 as a result the different tasks but has attended to 75% of the lessons, this student will have a final grade of: 8,75 that comes from: ((10) + (10 75%)) / 2 = 8,75

- if student B has a 5 as a result of the different tasks but has attended a 100% of the lessons, this student will have a final grade of: 5 that comes from: ((5) + (5 100%)) / 2 = 5

- if student C has a 7 as a result of the different tasks but has attended a 10% of the lessons, this student will have a final grade of: 3,85 that comes from: ((7) + (7 10%)) / 2 = 3,85

Note that if we find plagiarism in any of the tasks the student will NOT be allowed to present any other task, and he or she will DIRECTLY FAIL the subject. Depending on the case we might even proceed to file a report of the conduct.

All the works presented in this subject must be original and must be created with the students own command of English (the use of translation tools for translating paragraphs, sentences or expressions will also be considered plagiarism).

Any assignment handed in by the students should meet the minimum requirements listed by the Teaching Council to be considered for assessment.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.