2013_14
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009)
 Assignatures
  ASPECTES EDUCATIUS I PROGRAMES D'INTERVENCIÓ PER L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA
   Continguts
Tema Subtema
Bloc I - MARC CONCEPTUAL
1. Concepte actual de discapacitat
2. Barreres que impedeixen la qualitat de vida als infants amb discapacitat
Bloc II - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT VISUAL

1. Concepte de ceguesa i ambliopia
2. Signes d'alerta
3. Detecció de necessitats específiques.
4. Intervenció educativa en l'etapa d'infantil:


3.1 Necessitats específiques en l'àmbit personal, curricular i metodològic de l'alumnat amb discapacitat visual a l'educació infantil.

4.1.1 Estimulació/ entrenament visual
4.1.2 Estimulació multisensorial
4.1.3 Preparació per a la lectoescriptura Braille
4.1.4 Orientació i mobilitat
4.1.5 Habilitats de vida diària
Bloc III - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT AUDITIVA.

1. Concepte d'hipoacúsia i sordesa
2. Signes d'alerta
3. Detecció de necessitats específiques
4. Intervenció educativa en l'etapa d'infantil
5. Elements personals, materials i recursos

3.1 Necessitats específiques en l'àmbit personal, curricular i metodològic de l'alumnat amb discapacitat auditiva a l'educació infantil.

4.1.1 Llenguatge de signes, labiolectura i paraula complementada
4.1.2 Estimulació auditiva


5.1 Audífon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada...
Bloc IV - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT MOTÒRICA.
1. Discapacitat física. Paràlisi cerebral.
2. Signes d'alerta
3. Detecció de necessitats específiques
4. Intervenció educativa
4.1 Comunicació i llenguatge
4.2 Aspectes psicomotors
5. Elements personals, materials específics i recursos


3.1 Necessitats específiques en l'àmbit personal, curricular i metodològic de l'alumnat amb discapacitat motòrica a l'educació infantil.

4.1.1 Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació.
4.1.2 Ajudes tècniques a la comunicació.