2019_20
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Continguts
Tema Subtema
Mòdul 1. Psicologia del desenvolupament i de l'educació 1. Principis generals del desenvolupament humà i la seva relació amb els processos d'ensenyament-aprenentatge.

2. Desenvolupament evolutiu en l'adolescència: desenvolupament cognitiu, emocional i de la personalitat, social, moral i de la identitat de l'adolescent.

3. Característiques psicològiques de l'adolescent.
Mòdul 2. Construcció del coneixement escolar. 1.Tipus de continguts escolars.

2. Característiques definitòries i principis bàsics de la concepció constructivista.

3. La naturalesa de l’aprenentatge significatiu. L’aprenentatge significatiu en relació amb altres tipus d’aprenentatge. Condicions per afavorir l’aprenentatge significatiu. Els coneixements previs: concepte, característiques i funcionalitat.

4. Aprendre a aprendre. Regulació i gestió de l’activitat d’aprenentatge personal i grupal. Les estratègies d’aprenentatge.
Mòdul 3. La interacció i clima social a l'aula. 1. La interacció professor-alumne i entre alumnes. Representacions mútues i expectatives. La configuració de les relacions entre factors motivacionals, afectius i relacionals més favorable per a realitzar aprenentatges significatius.

2.Tipus de metes amb què un alumne s'implica en les tasques d'aprenentatge. Orientacions motivacionals de l'estudiant i enfocaments en l’aprenentatge escolar. Estratègies motivadores a l'aula.

3. La interacció professor-alumne i entre alumnes. Representacions mútues i expectatives. La configuració de les relacions entre factors motivacionals, afectius i relacionals més favorable per a realitzar aprenentatges significatius.
Mòdul 4. Els components motivacionals, afectius i relacionals implicats en l'aprenentatge escolar, i l'ajuda educativa. 1.Tipus de metes amb què un alumne s'implica en les tasques d'aprenentatge. Orientacions motivacionals de l'estudiant i enfocaments en l’aprenentatge escolar. Estratègies motivadores a l'aula.

2. La representació que l'alumne té de si mateix: autoconcepte, autoconcepte acadèmic i autoestima.