Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyaments d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT | Codi | 11605101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | Pes | ||
Activitats Introductòries | Valoració de la disposició prèvia cap a l'assignatura (motivació, expectatives), la implicació i participació, i la regulació del treball individual i d'equip. | 5% | |
Supòsits pràctics/ estudi de casos | El procés de resolució dels casos o situacions problema formarà part de la carpeta d'aprenentatge de l'assignatura. Els criteris d'avaluació són els següents: - Ajustament a les demandes realitzades. - Iniciativa en la cerca d¡informació. - Pertinència, coherència i rellevància conceptual del treball elaborat. - Aproximació crítica i creativa en el plantejament i resolució de tasques. - Correcció lingüística en la presentació de treballs. - Actitud responsable i implicació en el treball personal i d'equip. |
50% | |
Presentacions / exposicions | Es valorarà la qualitat de les presentacions, tant pel que fa al contingut com la forma. |
15% | |
Proves de desenvolupament | Prova d'aprenentatge referida a continguts treballats a classe i refernciats en documents i materials de treball. | 30% | |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
D'acord amb els objectius, els continguts i el funcionament proposat, l'avaluació de l'assignatura és continuada i exigeix la implicació personal i permanent de l'alumnat i del grup d'alumnes en les activitats programades i en el control i la regulació de l'aprenentatge individual i col·lectiu. Des d'aquesta perspectiva, és necessari controlar la implicació responsable de l'alumnat en la proposta de treball i, en conseqüència, l'assistència regular, que en cap cas pot ser inferior al 80 % de les sessions. S'entén per assistència regular la presència de l'alumnat i dels membres del grup de treball a les sessions previstes en el calendari de treball de l'assignatura. Informació sobre l'avaluació: - Per tenir dret a l'avaluació continuada és requisit imprescindible l'assistència a classe. - Per aprovar cal un mínim de 5, tant en l'avaluació del procés de resolució de les situacions problema o casos com en la prova de desenvolupament. La segona convocatòria manté els mateixos criteris d'avaluació, i per tant, es basa també, en la resolució de les situacions problema o casos i en la superació de la prova escrita. |