2020_21
Guía docente 
Facultad de Ciencias de la Educación y Psicología
A A 
castellano 
 
Formación del Profesorado de ESO, Bachi., FP y Enseñanza de Idiomas (2009)
 Asignaturas
  LA FÍSICA Y LA QUÍMICA EN SECUNDARIA Y SU CONTEXTO
DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) LA FÍSICA Y LA QUÍMICA EN SECUNDARIA Y SU CONTEXTO Código 11605108
Titulación
Formación del Profesorado de ESO, Bachi., FP y Enseñanza de Idiomas (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatoria Primer AN
Modalidad y lengua de impartición Ver grupos de trabajo
Prerrequisitos
Departamento Bioquímica y Biotecnología
Química Analítica y Química Orgánica
Química Física e Inorgánica
Coordinador/a
AGUILÓ DÍAZ, MAGDALENA
Correo-e juancarlos.ronda@urv.cat
jaume.masons@urv.cat
magdalena.aguilo@urv.cat
felix.gilgado@urv.cat
juanpascual.farre@urv.cat
Profesores/as
RONDA BARGALLÓ, JUAN CARLOS
MASONS BOSCH, JAIME
AGUILÓ DÍAZ, MAGDALENA
GILGADO BARBADILLA, FÈLIX
FARRE VILLA, JUAN PASCUAL
Web
Descripción general e información relevante A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. En aquesta assignatura es fa un repàs a alguns descobriments destacables de la història de la Física i la Química, personalitzant-los amb personatges rellevants com Newton, Einstein of Mendeleev. Més tard s'esmenten descobriments recents i perspectives epistemològiques de la Física i de la Química, amb l'objectiu de poder extreure possibles enfocaments docents i recursos que puguin ser d'utilitat en el procés ensenyament-aprenentatge d'aquestes ciècnies a secundària. S'adquireix informació sobre diferents contextos i situacions socials en les que puguin resultar aplicables els diversos continguts curriculars de la Física i la Química. S'analitzen exemples d'activitats pràctiques que puguin constituir un referent en la docència de la Física i la Química a secundària. S'adquireixen coneixements de com integrar les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d'ensenyament-aprenentatge de la Física i la Química a secundària.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.