Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA GEOGRAFIA |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LA GEOGRAFIA | Codi | 11605133 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | Pes | ||
Debats | Cal realitzar un text curt de com a màxim una pàgina com a conclusió de les aportacions i reflexions del debat realitzat a classe: Educar o ensenyar? |
10% | |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Preparar en grup un projecte de treball de camp. Realització/assistència al treball de camp. Preparar els instruments d'avaluació que permeten avaluar el treball de camp proposat. |
20% | |
Presentacions / exposicions | Fer la presentació oral amb suport visual del Projecte de treball de camp. Presentació oral amb suport audiovisual de la recerca Com es treballa la Geografia? La presentació s'avaluarà a partir d'una matriu d'avaluació en forma de coavaluació i d'avaluació per part del professor. Després de la presentació s'elaborarà un text amb els continguts i la reflexió de la recerca. |
20% | |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | Materials didàctics disponibles a la xarxa. Triar un material concret i justificar la tria. |
15% | |
Resolució de problemes, exercicis | Establir els criteris que permeten avaluar un text amb continguts geogràfics. Proposar una activitat didàctica específica. |
25% | |
Altres | Autoavaluació. Complimentar l'últim dia de classe l'instrument d'autoavaluació preparat especificament per l'assignatura. |
10% | |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
L'avaluació s'aplicarà únicament en la modalitat de continuada. Es tindrà en compte l'assistència, la participació en les activitats i la realització de les tasques proposades individuals o en equip en les dates previstes. El caràcter presencial d'aquesta assignatura del màster obliga l'alumnat a assistir a un mínim del 80% del temps lectiu de l'assignatura, per a poder ser avaluat. En el cas d'haver-se d'avaluar en segona convocatòria cal realitzar totes les tasques, activitats i exercicis. |