Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
ADQUISICIÓ I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | ADQUISICIÓ I ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES | Codi | 11605135 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Introduction | 1.1. Defining the Field 1.2. Key issues in SLA |
2. Learning a First Language | 2.1. Language and the brain 2.2. Theoretical approaches in first language acquisition 2.3. Stages in the acquisition of L1 2.4. Child-directed speech |
3. Interlanguage | 3.1. The concept of IL 3.2. The characteristics of IL 3.3. Error analysis 3.4. Selinker's five processes 3.5. Fossilization |
4. Learning and Second Language | 5.1. SLA in context and acquisition theories 5.2. The Monitor Model 4.3. Input, interaction, output 4.4. The role of formal instruction in SLA 4.5. The age of acquisition 4.6. Aptitude and intelligence 4.7. Attitude and motivation 4.8. Personality 4.9. Anxiety, self-esteem and willingness to communicate 4.10. Learner preferences and styles |