Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLA | Codi | 11605141 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Complementos de formación disciplinaria en Lengua | |
1. Introducción | 1.1. El Currículum de Lengua en ESO y Bachillerato 1.2. La evaluación de la competencia lingüística en lengua castellana 1.3. Fuentes bibliográficas y recursos digitales de referencia para el docente |
2. Interferencias gramaticales | 2.1. Listado prescriptivo de términos gramaticales: morfología, sintaxis y semántica 2.2. Glosario de términos gramaticales de la RAE y la Gramàtica essencial de la llengua catalana |
3. Interferencias ortográficas | 3.1. Ortografía: acentuación, grafías y puntuación |
4. Interferencias léxico-semánticas | 4.1. Calcos semánticos y formales |
5. Interferencias discursivas | 5.1. El uso de los conectores 5.2. La deixis en castellano y en catalán |
COMPLEMENTS de FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA en LITERATURA | |
1. Metodologies del comentari de textos literaris | |
2. El gènere del conte: del tradicional al contemporani | |
3. Els Segles d'Or i la seva pervivència: |
3.1. Poesia: temes, tòpics, mites, contrafacta 3.2. El Quijote i les veus narratives |
4. Teatre i acció socio-política: de Lope de Vega a Moratín | |
5. Romanticisme: personatges, tipus i arquetips | |
6. Literatura i memòria: del segle XIX a la Guerra Civil | |
7. Canon escolar i nous corrents literaris |