2020_21
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGÜES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA
   Continguts
Tema Subtema
1. Ensenyament-aprenentatge de la Llengua Catalana. 1.1. APRENDRE I ENSENYAR LLENGUA I LITERATURA A L’AULA
1.1.1. De la literatura a la llengua i de la llengua a la literatura
1.1.2. Recursos per treballar la llengua i la literatura en contextos digitals

1.2. APLICACIONS DIDÀCTIQUES DEL CÒMIC
1.2.1. El còmic com a eina pedagògica a l’aula
1.2.2. La millora de l’expressió oral, de l’expressió escrita i de l’escriptura

2. Ensenyament-aprenentatge de la Literatura Catalana 2.1.LA LITERATURA POPULAR COM A FONT DE RECURSOS EDUCATIUS
2.1.1. Les possibilitats didàctiques de les rondalles
2.1.2. Treballar (i jugar) amb la llengua

2.2. LA RUTA LITERÀRIA COM A EINA PER A L’EDUCACIÓ
2.2.1. Tipologia de rutes i propostes didàctiques

2.3. USOS DIDÀCTICS DEL CINEMA
2.3.1. Les adaptacions cinematogràfiques de la literatura catalana
2.3.2. El cinema com a recurs a l’aula: més enllà de l’adaptació

3. Enseñanza-aprendizaje de la Lengua Española 3.1. FUNDAMENTOS DE DIDÁCTICA DE LA LENGUA
3.1.1. Antecedentes
3.1.2. Emergencia de la didáctica de la lengua
3.1.3. Objeto de la didáctica de la lengua

3.2. CURRÍCULO OFICIAL, PROGRAMACIÓN Y EVALUACIÓN
3.2.1. Elementos del currículo: Competencias, dimensiones y contenidos
3.2.2. Programación: Secuencia de objetivos y contenidos
3.2.3. Evaluación: Tipos e instrumentos

3.3. ENSEÑANZA/APRENDIZAJE DE LA GRAMÁTICA
3.3.1. ¿Qué enseñar?
3.3.2. ¿Cómo enseñarlo?
3.3.3. ¿Para qué enseñarlo?

3.4. ENSEÑANZA/APRENDIZAJE DEL LÉXICO
3.4.1. Adquisición del vocabulario
3.4.2. Didáctica del léxico

3.5. COMPRENSIÓN Y EXPRESIÓN ORAL
3.5.1. Contenidos
3.5.2. Estrategias para el desarrollo de la competencia oral

3.6. COMPRENSIÓN Y EXPRESIÓN ESCRITA
3.6.1. Leer para aprender
3.6.2. Complejidad del proceso de escritura
4. Enseñanza-aprendizaje de la Literatura Española 4.1. ¿QUÉ TIPO DE PROFESOR QUIERO SER?
4.1.1. Presentación de la asignatura.
4.1.2. Reflexiones a partir de situaciones.

4.2. ¿MOTIVAR PARA ENSEÑAR LITERATURA?
4.2.1. Enseñar Literatura desde las emociones.
4.2.2. El acto de leer.
4.2.3. Hacia el acto de crear.

4.3. CURRÍCULOS, LIBROS DE TEXTO, LECTURAS PRESCRIPTIVAS

4.4 TIPOS DE CLASES PARA LA EDUCACIÓN LITERARIA Y LAS TIC
4.4.1. Algunas orientaciones.
4.4.2. Enseñar Literatura hoy.

4.5. EVALUAR
4.5.1. Criterios de evaluación.
4.5.2. Tipos de exámenes.

4.6. COMPORTAMIENTOS DISRUPTIVOS Y PI.