2010_11
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Avaluació i Mesura de la Conducta (2010)
 Assignatures
  MESURA DELS PROCESSOS PSICOLÒGICS I AVALUACIÓ NEUROPSICOLÒGICA
   Fonts d'informació
Bàsica

Baddeley, A.D., Kopelman, M.D. y Wilson, B.A. (Eds.) (2004). The essential handbook of memory disorders for clinicians. Chichester: John Wiley and Sons.

Belinchón, M., Rivière, A., e Igoa, J.M. (1995). Psicología del lenguaje: Investigación y teoría. Madrid: Editorial Trotta, S.A.

Bock, K. (1996). Language production: methods and methodologies. Psychonomic Bulletin and Review, 3(4), 395-421.

Carreiras, M. & Clifton, C.E. (2004). The on-line study of sentence comprehension Eyetracking, ERP, and beyond. Brighton, UK: Psychology Press.

Conway, A.R.A., Jarrod, C., Kane, M., Miyake, A. y Towse, J.N. (Eds.) (2007). Variation in working memory. Nueva York: OxfordUniversity Press.

Conway, A.R.A., Kane, M.J., Bunting, M.F., Hambrick, D.Z., Wilhelm, O. y Engle, R.W. (2005). Working memory span tasks: a methodological review and user’s guide. Psychonomic Bulletin and Review, 12(5), 769-786.

Cowan, N. (2005). Working memory capacity. Nueva York: Psychology Press.

Doughty, C.J., & Long, M.H (Eds.). (2003). Handbook of Second Language Acquisition. USA: Blackwell

Fletcher, J.M. (2006). Measuring Reading Comprehension. Scientific studies of reading. 10(3), 323-330.

Frenck-Mestre, C. (2005). Eye-movement recording as a tool for studying syntactic processing in a second language: a review of methodology and experimental findings. Second Language Research, 1-27.

Gernsbacher, M.A. (Ed.s). (1994). Handbook of Psycholinguistics. San Diego, CA: Academic press.

Goodglass, H., Kaplan, E. y Barresi, B. (2005). La evaluación de la afasia y de trastornos relacionados. (3ª edición). Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Jellinger, K.A. (2003). Assessment of Aphasia. European Journal of Neurology

Kay, J., Coltheart, M., & Lesser, R. (1992). PALPA: Psycholinguistic assessment of language processing in aphasia. UK: Psychology Press.

López, E.O. (2006). El enfoque cognitivo de la memoria humana: Técnicas de investigación. México: Trillas.

McBride, D. (2007). Methods for Measuring Conscious and Automatic Memory: A Brief Review. Journal of consciousness studies, 14 (1-2), 198-215.

Parkin, A. (1999). Exploraciones en neuropsicología cognitiva. Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Perea, M., y Rosa, E. (1999). Psicología de la lectura y procesamiento léxico visual: una revisión de técnicas experimentales y procedimientos de análisis. Psicológica,, 20, 65-90.

Pezdek, K. y Lam, S. (2005). What research paradigms have cognitive psychologist used to study false memory and what are the implications of these choices? Consciousness and cognition, 16, 2-17.

Sereno, S.C., y Rayner, K. (2003). Measuring word recognition in reading: eye-movements and event-related potentials. Trends in Cognitive Science, 7(11), 1-5.

Swinburn, K., Porter, G., y Hpward, D. (2004). Comprehensive aphasia test. UK: Psychology Press.

Tulving, E. y Craik, F.I.M. (Eds.) (2005). The Oxford Handbook of Memory.Nueva York: Oxford University Press.

Wechsler, D. (2004). WMS-III. Escala de memoria de Wechsler. Madrid: Ediciones TEA.

Wells, G.L. y Olson, E.A. (2003). Eyewitness testimony. Annual Review of Psychology, 54, 277-295.

Wilson, B., Cockburn, J. y Baddeley, A. (1991). Test de memoria conductual de Rivermead. Madrid: Ediciones TEA.

Complementària