2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia de la Salut (2012)
 Competències


TipusA Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral biopsicosocial d'acord amb les directrius establertes per la OMS.
  AC2 Reconèixer i argumentar la naturalesa psicológica del transtorns mentals i de comportament, i ser capaç d'identificar els factors psicològics associats als problemes de salut/malaltia.
  AC3 Identificar, descriure i comporar els difernts models d'avaluació, diagnòstic, intervenció i tractament en el camp de la Psicologia de la salut, així com les tècniques i procediments que d'ells se'n deriven per a la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia.
  AC4 Panificar, desenvolupar i, en el seu cas, supervisar el procés d'avaluació psicològica dels diferents tipus de trastorns psicològics, així com dels factors psicològics implicats en les processos de salut i malaltia, en els diferents contextos, per a establir com a resultat d'aquesta avaluació el diagnostic concret.
  AC5 Dissenyar, desenvolupar, supervisar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció i tractament psicològic en el funció del diagnòstic i de les variables del tipus individual i social que concórren en cada cas i d'acord amb l'objectiu d'intervenció ( prvenció, tractament, rehabilitació, consell, entre d'altres)
  AC6 Dissenyar, desenvolupar i supervisar programes de prevenció de la malaltia i la promoció de la salut psicològica en tots els seus nivells ( universal, selectiva i indicada, comunitària, familiar, educativa, individual).
  AC7 Identificar el marc d'actuació del psicòleg de la sult i saber derivar al professional especialista corresponent.
  AC8 Mostrar habilitats de comunicació interpersonal i de maneig de les emocions adequades per a la interacció terapeuta/pacient efectiva, en els processos d'identificació del problema, avaluació, comunicació del diagnòstic i intervenció i seguiment.
  AC9 Identificar i formular problemes d'investigació en el context del seu exercici professional, i abordar-los d'acord amb el mètodes, tècniques i procediments d'investigació propis de la Psicologia.
  AC10 Ajustar-se a les obligacions deontològiques de la Psicologia en l'àmbit sanitari i mostrar un compromís ètic i professional pel que fa a les responsabilitats cíviques i socials, especialment en el que fa referència a la igualtat de les persones, el respecte a la diversitat i els valors propis d'una cultura democràtica.
  AC11 Analitzar i identificar les necessitat de potencials clients i establir objectius adequats al procés d'intervenció.
TipusB Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Buscar, obtenir i processar informació d'una manera autònoma, amb capcitat per aplicar-la a trastorns, problemes i alteracions d'índole psicològica en situacions complexes o poc conegudes.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, a la avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat d'autocrítica necessària per a un desenvolupament professional i responsable.
  BC5 Saber comunicar i comunicar-se amb altres professionals, i dominar les habilitats necessàries per al treball en equip i en grups multidisciplinars.
  BC6 Demostrar una actitud sensible cap als temes medioambientals
  BC7 Gestionar projectes tècnics o professionals.
TipusC Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.