2014_15
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia General Sanitària (2014)
 Assignatures
  TREBALL DE FI DE MÀSTER
   Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Seguint el model d'aprenentatge basat en competències que recomana el Sistema Europeu d'Educació Superior per avaluar el TFM, les avaluacions han d'aplicar el concepte de "nivell de domini" mitjançant la proposta de rúbriques. Una rúbrica és un descriptor qualitatiu, verbalitzat, que orienta sobre com valorar la naturalesa del compliment d'un estudiant en un treball determinat; es refereix més al criteri que no a la norma. La rúbrica organitza els criteris de manera esglaonada amb l'objectiu de dirigir el domini d'una matèria i de facilitar la puntuació quantitativa (nota numèrica) i la qualitativa (qualificació explicativa de judici de valor segons els paràmetres establerts). És un mètode que pretén facilitar de forma pràctica la valoració del Treball de Fi de Màster. És un instrument útil perquè aporta, de forma clara i concreta, els indicadors corresponents a cada avaluador; és factible perquè aporta l'inventari a emplenar ja elaborat; respon a un plantejament ètic perquè informa exhaustivament de la naturalesa dels indicadors als diferents avaluadors, així com als estudiants. I, finalment, és una eina exacta perquè permet avaluar de forma precisa tant el procés com el producte i la defensa oral del treball.

En aquest cas, l'avaluació i nota final del TFM resulta de la valoració dels aspectes següents:

1. Informe del tutor sobre el procés i del compliment de les activitats previstes així com de les tutories (20% de la nota final)

2. Elaboració del TFM, és a dir, el treball que es presenta per escrit i que valoren els membres del tribunal, així com de l'exposició i defensa del TFM (80% de la nota final (puntuació mitjana dels membres del tribunal).