2018_19
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Fonts d'informació
Bàsica Lahey, B., Introducción a la psicología, McGraw-Hill, 1999
Morris, Ch., Psicología, México: Pearson Education,
Delval, J., El desarrollo humano, Siglo XXI, 2008
Muñoz, V. et al. , Manual de psicología del desarrollo aplicado a la educación, Madrid: Piramide, 2011
Prados, M. et al., Manual de Psicología de la Educación. Para docentes de educación infantil y primaria, Madrid: Piramide, 2014
Navarro, I. y Martin, C., Psicología de la Educación para docentes, Madrid: Piramide, 2010

REVISTES

Infancia y aprendizaje

Child Development

Cuadernos de pedagogía

Cultura y educación

Aula de Innovación Educativa

Complementària

Bloc 1. Processos Psicològics bàsics

Domjan, M. Principios del aprendizaje y la conducta. México: International Thomson Editores.

Goldstein, E.B. Sensación y percepción. México: International Thomson Editores.

Harley, T. A. La psicología del lenguaje: de los datos a la teoría. Madrid: McGraw Hill Interamericana.

Leahey, T. H. Historia de la psicología: principales corrientes en el pensamiento psicológico. Madrid: Prentice-Hall.

Limonero, J.T. y Casacuberta, D. (2009). Motivació i Emoció. UOC.

Myers, David G. Psicología. Madrid: Médica Panamericana

Ruiz-Vargas, J.M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis.

Bloc 2: Psicologia del desenvolupament

Bisquerra, R. (2011). Educación emocional. Bilbao: Desclée

Bisquerra, R. (2014). Prevención del acoso escolar con educación emocional. Bilbao: Desclée

Conde, J. L. (1997). Fundamentos para el desarrollo de la motricidad. Málaga: Aljibe.

Geddes, H. (2010). El apego en el aula. Graó

López F., Etxebarria, M. J. y Ortiz, M. J. (1999). Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide

Owens, R. E. (2003): Desarrollo del lenguaje. Madrid: Prentice-Hall

Palacios, J.; Marchesi, A. y Coll, C. (2002). Desarrollo psicológuico y Educación I. Psicología Evolutiva. Madrid: Alianza

Papalia, D.; Olds, S. y Feldman, R. (2010). Desarrollo humano. Mexico: McGraw Hill

Perinat, A. (2007). La primera infancia. Barcelona: UOC

Sadurni i Brugué, M.; Rostán, C.; Serrat, E. (2012). El desarrollo de los niños paso a paso. UOC.

Bloc 3: Psicologia de l’educació

Cubero, Rosario (2005) Perspectivas constructivistas. Barcelona: Graó

Coll, C. y otros (1993). El constructivismo en el aula. Barcelona: Graó.

Coll, C.; Palacios, J. y Marchesi, A. (2002). Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educaciMadrid: Alianza

Delval, J. (2006) Aprender en la vida y en la escuela. Madrid: Morata, 2006 DelVal,J (2006). Hacia una escuela ciudadana Madrid: Morata Mayer. R. E. (2004).Mayer. R. E. (2004). Psicología de la Educación. Enseñar para un aprendizaje significativo. Volumen II. Madrid: Prentice-Hall. Mercier, N. (1997). La construcción guiada del conocimiento. Barcelona: Paidos. Pozo, J. I. (1996). Aprendices y maestros. Madrid. Alianza.

Mauri, T.; Valls, E. y Gómez, E. (1992). Els continguts escolars. El tractament en el currículum. Barcelona: Graó/ICE UB.