Doble titulación de Grado en Educación Infantil y Educación Primaria (2013) |
Asignaturas |
DIFICULTADES DE APRENDIZAJE Y TRASTORNOS DEL DESARROLLO |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2019_20 |
Asignatura | DIFICULTADES DE APRENDIZAJE Y TRASTORNOS DEL DESARROLLO | Código | 11904009 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Formación básica | Segundo | AN |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
1. La diversitat i les necessitats educatives de l'alumnat | 1.1. Principis educatius de l'escola inclusiva 1.2. Evolució històrica 1.3. Normativa de l'atenció a l'alumnat 1.4. Atenció a les necessitats educatives de l'alumnat |
2. Bases conceptuals de les dificultats d'aprenentatge i trastorns del desenvolupament |
2.1. Les classificacions i el diagnòstic 2.2. Els factors causals i predisponents 2.3. La interdisciplinarietat i la coordinació |
3. Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat |
3.1. Terminologies i classificacions 3.2. Detecció a l'aula. Manifestacions en les diferents etapes evolutives 3.3. Factors de risc 3.4. Intervenció psicoeducativa 3.5. Altres intervencions |
4. Trastorns de l'espectre autista | 4.1. Terminologies i classificacions 4.2. Detecció a l'aula. Manifestacions dels diferents trastorns segons etapes evolutives 4.3. Factors de risc 4.4. Intervenció psicoeducativa |
5. Trastorns de la parla i del llenguatge |
5.1. Terminologies i classificacions 5.2. Manifestacions del diferents problemes segons etapes evolutives 5.3. Factors de risc 5.4. Intervenció psicoeducativa |
6. Trastorns d'aprenentatge |
6.1 Problema de lectura, escriptura i càlcul: descripcions i diagnòstic 6.2. Avaluació 6.3. Intervenció |
7. Discapacitat intel·lectual |
7.1. Terminologies i classificacions 7.2. Manifestacions 7.3. Factors de risc o causes 7.4. Intervenció psicoeducativa |