Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013) |
Assignatures |
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA I INTERCULTURAL EN LLENGUA ESTRANGERA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | COMPETÈNCIA COMUNICATIVA I INTERCULTURAL EN LLENGUA ESTRANGERA | Codi | 11904205 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Cinquè | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1- Introduction to CLIL |
1.1 What is CLIL? 1.2 Definitions of CLIL 1.3 CLIL Models and Contexts in Primary Education 1.4 Subject and Language teachers’ roles and feedback |
2- CLIL Framework | 2.1 Do Coyle’s 4Cs 2.2 Content: Teaching Objectives / Learning outcomes 2.3 Communication: 3As tools 2.4 Cognition: Bloom’s Taxonomy 2.5 Culture 2.6 Key Competences 2.7 The Three Dimensions of CLIL:conceptual, language and procedural |
3- Planning and designing a CLIL unit | 3.1 Reflecting on the CLIL theoretical and practical framework 3.2 Analyzing CLIL Planning examples 3.3 Assembling materials and sequencing tasks: 3.4 Scaffolding: Guiding Input and Supporting Output 3.5 Auditing your work: Cummins Matrix 3.6 Assessment: Summative /Formative/Peer |
4-Collaborative Learning | 4.1 Analyzing Kagan’s cooperative structures 4.2 Using Cooperative Structures |