2008_09
Guía docente 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
 
 
Avaluació i Mesura de la Conducta (2007)
 Competencias


TipoA Código Competencias Específicas
  Investigador
  AR1 Dominar els dissenys experimentals multivariants i els procediments per formular i contrastar les corresponents hipòtesis experimentals.
  AR2 Comprendre i aplicar les tècniques i les eines pròpies de la mesura dels processos psicològics bàsics, i de les tècniques de l’avaluació neuropsicològica.
  AR3 Dominar l'aplicació d'eines d’avaluació psicològica en els àmbits propis de la psicologia de les organitzacions, interpretació de resultats, i elaboració de diagnòstics.
  AR4 Conèixer en profunditat els procediments i les tècniques aplicats a la construcció i l’adaptació d’instruments d’avaluació psicològica, i en la elaboració de bancs d’items i tests psicològics adaptatius.
  AR5 Comprendre, definir i aplicar les tècniques d’avaluació neuroanatòmica i funcional del sistema nerviós, i fer-ne la interpretació de resultats.
  AR6 Dominar les bases neurobiològiques de la conducta, els processos psicològics i els trastorns mentals.
  AR7 Aplicar i implementar les eines d’avaluació quantitativa i qualitativa més habituals en els àmbits del desenvolupament psicològic, interpretació de resultats, i elaboració de diagnòstics.
  AR8 Realitzar avaluacions i diagnòstics psicològics en els àmbits propis de la disciplina.
  AR9 Adaptar i desenvolupar els tests psicològics propis de la psicologia clínica i de la salut.
  AR10 Interpretar de forma crítica els resultats experimentals.
  AR11 Adquirir un pensament crític i creatiu, amb capacitat d’indagar i d’adoptar un enfocament científic i ètic en l’àmbit de la recerca psicològica.
  AR12 Interpretar i avaluar de manera crítica la bibliografia científica, valorar-ne la procedència, situar-la dins un marc epistemològic i identificar i contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari disponible.
  AR13 Comprendre les limitacions i les possibilitats de l’anàlisi científic del comportament humà, i ser capaç d’incorporar aportacions conceptuals i tècniques d’anàlisi pròpies d’altres disciplines.
  AR14 Difondre el coneixement derivat dels resultats de la recerca i les revisions teòriques: redactar informes científics i realitzar presentacions orals dels resultats de recerca segons els estàndards de la disciplina.
  AR15 Dominar l’aplicació de les eines d’avaluació i mesura en àmbits propis de la psicologia.
TipoB Código Competencias Transversales
  Investigador
  BR1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BR2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BR3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BR4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BR5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BR6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BR7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BR8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BR9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BR10 Lideratge
  BR11 Treballar en equip i gestionar equips
  BR12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BR13 Aprendre a aprendre
  BR14 Planificació i organització
  BR15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
  BR16 Sensibilitat pel medi ambient
TipoC Código Competencias Nucleares
  Investigador
  CR1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del màster.
  CR2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de màster.
  CR3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el màster.
  CR4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CR5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.
  CR6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)