Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Història de l'Art (2001) |
Assignatures |
HISTÒRIA DE LA MÚSICA II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | HISTÒRIA DE LA MÚSICA II | Codi | 12072018 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Quart | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
PRECLASSICISME I CLASSICISME |
1.-Preclassicisme i Classicisme 1.1.- L’Escola de Mannheim 1.2.-La consolidació de la forma sonata. 1.3.-El gènere operístic. Gluck i l’òpera tràgica. El Singspiel 2.-Culminació del Classicisme musical 2.1.-Haydn i la seva cornibució al gènere simfònic i de cambra. 2.2.-Mozart i la seva aportación al gènere operístic i al concert per a piano i orquestra 2.3.-Beethoven i la seva dimensión de la música |
EL ROMANTICISME |
3.-El Romanticisme vocal e instrumental. 3.1.-Concepte de romanticisme musical. Música y poesía. 3.2.-L’escola alemanya. 3.3.-Schubert, Mendelssohn y Schumann. 3.4.-Chopin y Liszt. 3.5.-Hector Berlioz y Johannes Brahms. 4.-L’òpera romàntica 4.1.-L’òpera italiana. 4.2.-L’òpera alemana. Wagner y la Gesamkunswerk. 4.3.-L’òpera francesa. La musica escènica a la Península Ibèrica. |
POSTROMANTICISME |
5.-El final d’una època. 5.1.-El postromanticsmo. 5.2.-Bruckner y Mahler. 5.3.Richard Strauss. Altres músics potromàntics 5.4.L’eclecticisme de la música francesa. 5.5.-Debussy i l’Impressionisme musical. 5.6.-Retorn al passat. La particular visió de Ravel. 6.-Els nacionalismes musicals. 6.1.-L’escola nacionalista rusa. 6.2.-Europa oriental i els països escandinaus. Bartók. 6.3.-Els llenguatges nacionalistes al continent americà i a Gran Bretanya. 6.4.-El nacionalisme a la Península Ibèrica. 6.5.- Pedrell i el wagnerisme. 6.6.-.Albéniz i Granados. Falla. |
SEGLE XX | 7.-Les noves tendències de la primera meitat del segle XX. 7.1.-La Segona Escola de Viena. 7.2.-Atonalitat i dodecafonisme. 7.3.-L’expressionisme de Schönberg. Berg y Webern. 7.4.-El Neoclassicisme. 7.5.El grup Les Six. 7.8.-Hindemith. Stravinski. 7.9.-La Rússia postsoviètica. Prokofiev i Shostakovitx. 8.-La música a partir de 1945. 8.1.-El serialisme integral 8.2.-De la indeterminació a la aplicació de les noves tecnologies. 8.3.-Noves concepcions dels paràmetres sonors. |