Història (2001) |
Assignatures |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ II: EN HISTÒRIA ANTIGUA I MEDIEVAL |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ II: EN HISTÒRIA ANTIGUA I MEDIEVAL | Codi | 12083203 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | ||||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Introducció a les fonts històriques, especialment a les fonts escrites | A6 |
B2 B3 B5 |
|
2. Anàlisi i crítica de textos de síntesi històrica  anàlisi del context referencial històric i historiogràfic | A5 A6 |
B2 B3 B6 |
|
3. Conèixer, analitzar i sintetitzar les monografies històriques: anàlisi del context referencial històric. Valoració de la contribució de l’obra en el context historiogràfic. Anàlisi dels processos històrics | A4 A5 |
B2 B3 B5 B6 |
C3 |
4. Aprendre a analitzar un document històric a partir del comentari de text: context històric, autoria, transcendència i interpretació historiogràfica | A4 A6 |
B3 B6 |
C5 |
5. Aprendre a fer un balanç crític d’un llibre: aprendre a fer ressenyes o a presentar el balanç oralment | B1 B2 B6 B7 B10 B13 B15 |
C5 |
|
6. Aprendre a interpretar i a confeccionar un mapa històric | B6 B7 B15 |
||
7. Comprendre, aprofundir i elaborar síntesis diverses de grans temes del debat historiogràfic | A4 A5 A6 |
B10 B13 |
|
8. Conèixer altres fonts històriques no intencionals | A6 |
B2 B4 B6 |
|
9. Conèixer o analitzar els objectius i les formes de divulgació del passat –museus, exposicions, entre d’altres- | A6 |
B2 B5 B6 |
|
10. Reconèixer la història-justificació en el cinema històric i en altres formats. | A4 A5 |
B2 B3 B5 B6 B13 B14 |
|
11. Conèixer els continguts dels temes estudiats en la bibliografia i el sentit de les diverses les interpretacions | A1 A9 |
B6 B9 B13 B14 B24 B25 B28 |