2006_07
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
 
Geografia (2001)
 Assignatures
  HISTÒRIA DE LES FORMACIONS SOCIALS II: DEL MERCANTILISME A LA GLOBALITZ.
DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura HISTÒRIA DE LES FORMACIONS SOCIALS II: DEL MERCANTILISME A LA GLOBALITZ. Codi 12091103
Ensenyament
Geografia (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Primer Segon
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
THOMAS ANDREU, JOAN MARIA
Adreça electrònica joan.casanovas@urv.cat
joanmaria.thomas@urv.cat
Professors/es
CASANOVAS CODINA, JOAN
THOMAS ANDREU, JOAN MARIA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant El curs es divideix en dues grans seccions de tipus introductori: una per l'edat moderna i l'altra per la contemporània. Més que insistir en el coneixement de les necessàries dades puntuals, un curs d'aquesta amplitud ha d'insistir en els grans factors que afecten l'evolució històrica d'aquest ampli període. Dins de la primera secció, es tractaran dos grans blocs temàtics: per un costat els segles XVI i XVII, i per l'altre, el segle XVIII. En conjunt és una secció en la que es tractarà l'expansió comercial i colonial del món europeu, la formació dels estats moderns, economia i societat en aquest període, la transformació del medi ambient, les guerres religioses, el món de la ciència i la cultura, l'era de les revolucions atlàntiques de des de mitjan segle XVIII i començaments del XIX. La segona secció, oferirà una introducció als principals conceptes històrics generats durant l’Edat Contemporània, tant des d’un vessant diacrònic -al llarg de la mateixa Edat Contemporània- com en termes comparatius -quan aquesta operació és analíticament factible amb les Edats històriques antecedents. El fil conductor serà un recorregut a través de l’Edat Contemporània, sotsdividida en sis períodes, per a cada un dels quals s’analitzaran els conceptes en l’ordre diacrònic en què anaren apareixent. Més que insistir en fets històrics concrets, el curs farà un recorregut de l'Edat contemporània centrant-se en els conceptes, la seva explicació, anàlisi, comparació i evolució.