2009_10
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
 Assignatures
  FORMES DE MÀRQUETING I PUBLICITAT I
   Continguts
Tema Subtema
1.- Introducció al concepte de màrqueting - El màrqueting, entre la ciència i la tècnica.
- Cap a una definició del màrqueting.
- De les vendes a les necessitats, el fonament del màrqueting.
- Més enllà del màrqueting, els seus àmbits.
2.- El procés general de màrqueting com a sistema comercial - L'empresa com l'àmbit funcional del màrqueting (flux activitat empresa, medis I recursos de l’empresa, MK=funció comercial)
- Arees del màrqueting en una empresa i cicle organitzatiu.
- Els requisits del marketing.
- Funcions, nomenclatura i procés general del màrketing.
- Màrqueting-mix: concepte general i assignació de factors per a cada política

3.- L’empresa com a subjecte del màrqueting - Les principals finalitats de l'empresa.
- Les principals limitacions de l'empresa.
- De la petita a la gran empresa: diferències entre formats
- Empresa i organització comercial: evolució de la complexitat.
- El Product Manager: element organitzatiu clau dins la gestió de marketing.
4.- El mercat com a objecte del màrqueting - El concepte de mercat.
- Tipologia de mercats:
segons àmbit d'actuació.
segons oferta/demanda.
segons tipus de comprador.
segons el producte
- El mercat de consum vers el mercat industrial: diferències i característiques.
- El mercat de serveis: classificació general.
5.- L’entorn, condicionant del mercat i del màrqueting - El concepte d'entorn.
- Els factors del microentorn.
- Els factors del macroentorn.
- Anàlisi de l'entorn.