2009_10
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
 Assignatures
  FORMES DE MÀRQUETING I PUBLICITAT II
   Continguts
Tema Subtema
COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR - Una aproximació al consumidor.
- Els determinants interns del comportament.
- Els determinants externs del comportament.
- El procés de decisió de compra.

SISTEMES D'INFORMACIÓ DE MÀRQUETING - Definició I abast del SIM.
- Investigació comercial vs investigació de mercat: característiques.
- Aplicacions de la investigació comercial.
- Fases de la investigació comercial.
- Tipus de dissenys d’investigació.
- Principals fonts d’informació.

SEGMENTACIÓ I POSICIONAMENT - La dualitat del concepte estratègic.
- Concepte i característiques de la segmentació: definició, mètodes I tècniques, utilitat, requisits I criteris.
- Estratègies de segmentació.
- Concepte, criteris i procés de posicionament.

EL MÀRQUETING-MIX - El concepte operatiu.
- Política de producte (producte total, cartera i línia de productes, la marca i les estratègies, altres factors del producte).
- Política de preus (la demanda com a factor determinant, mètodes per determinar preus, el preu com a instrument de marketing).
- Política de distribució (la distribució logística I la distribució comercial, canals I formes de distribució, cadena de valor, estratègies de distribució).
- Política de promoció/comunicació.

CICLE DE VIDA DEL PRODUCTE I PLA DE MARKETING
- El concepte teòric.
- Cicle de vida i màrqueting-mix.
- El pla de marketing: eina de planificació I gestió.