Filologia Catalana (2001) |
Assignatures |
LLENGUA ESPANYOLA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | LLENGUA ESPANYOLA | Codi | 12121121 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
12 | 9 | 3 | Obligatòria | Segon | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. | A10 A11 A13 A16 A17 |
B6 B7 B11 |
C3 C4 C5 |
Conèixer les principals fonts d'informació i els recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot els de caràcter normatiu. | A18 |
B1 B2 B7 B11 |
C2 C3 C4 C5 |
Reconèixer els errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i la violació de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. | A10 A13 A14 |
B2 B3 B4 B11 |
C5 |
Explicar les raons per les quals identifiquem com a errors determinats fenòmens ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. | A10 A13 A16 |
B2 B3 B4 B7 B11 B12 |
C5 |
Aplicar les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i científics. | A16 A17 |
B2 B3 B4 B7 B11 B12 |
C5 |
Saber trobar la informació necessària a les principals fonts d'informació i recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot de caràcter normatiu. | A14 A18 |
B1 B2 B3 B4 B7 B11 |
C2 C4 C5 |
Decidir l'opció de correcció dels errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de la violació de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot acadèmics i científics, adequada a cada cas. | A13 |
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13 |
C5 |
Argumentar les propostes de correcció d'errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de les violacions de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i científics. | A13 A15 |
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13 |
C5 |
Prendre consciència de la importància de la correcció dels textos escrits per tal d'aconseguir una comunicació eficaç en els àmbits que els són propis, així com en la definició de la imatge personal i de la corporativa en l'àmbit del treball. | B6 B7 B11 |
C5 |
|
Valorar el rigor en el compliment de les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits, com a manifestació quotidiana de la feina ben feta. | B6 B7 B11 |
C5 |
|
Acceptar que la llengua és viva i que les normes s'adapten a l'ús, la qual cosa implica un compromís d'actualització constant dels coneixements normatius, sobretot amb les eines telemàtiques. | B1 B6 B7 B11 B13 |
C2 C3 C5 |