2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Periodisme (2004)
 Assignatures
  TEORIA I TÈCNICA DE LES RELACIONS PÚBLIQUES
   Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Concepte de Relacions Públiques (RR.PP.)
Definicions.
Diferències entre Relacions Públiques, periodisme, publicitat i marketing.
Objectius i finalitats de la seva pràctica.
Ètica professional.
Tema 2. L’evolució de les Relacions Públiques Les arrels de les Relacions Públiques.
L’evolució de les funcions (models).
Història de les Relacions Públiques a Espanya.
Tema 3. Els públics i les Relacions Públiques Definició de públics.
Mapa de públics.
Tipologies de Relacions Públiques.
Tema 4. Comunicació interna Concepte.
Comunicació interna i motivació.
Tipologia de tècniques i accions de relacions públiques internes:
- Convocatòries de reunió.
- Actes de reunió.
- Carta de benvinguda dels nous treballadors.
- El manual de l’empleat o manual de benvinguda.
- Butlletins informatius i revistes internes.
- Intranet.
Tema 5. Relacions públiques financeres Concepte i característiques de les relacions públiques financeres.
Eines per relacionar-se amb els accionistes:
- La memòria anual o memòria financera.
- Carta de benvinguda dels nous accionistes.
- Convocatòria a junta general d’accionistes.
Tema 6. Relacions amb els mitjans El paper de les relacions amb els mitjans.
La comunicació en situacions de crisi.
L’agenda de contactes.
Tècniques per relacionar-se amb els mitjans:
- El comunicat de premsa.
- La convocatòria de premsa.
- La roda o conferència de premsa.
- El dossier de premsa.
Tema 7. Relacions Públiques i el consumidor Definició i característiques.
La força emocional de les marques: la imatge i identitat corporatives.
Eines tradicionals de relació amb el consumidor:
- Folletons, díptics, tríptics i catàlegs.
- Carta comercial.
- Patrocini i mecenatge.
- Organització d’events: exposició, les fires comercials, llançament d’un producte, festa, roadshow, concurs...
Tema 8. Relacions Públiques i democràcia Definició i característiques.
Lobbisme.
Les relacions públiques i els governs.
Tema 9. Relacions Públiques Online De la Web 1.0 a la Web 2.0: la cultura de la participació.
Les Relacions Públiques 2.0.
Eines de comunicació online:
- La pàgina web corporativa.
- El gabinet de comunicació online.
- Els blogs corporatius i polítics.
- Newsletters.
- Xarxes socials: creació de comunitats corporatives.
- Accions de relacions públiques d’origen online: Flashmobs i Lip dubs.
Tema 10. Relacions Públiques Internacionals Definició i característiques.
La visió glocal.

Tema 11. La campanya Fases d’elaboració d’una campanya de Relacions Públiques:
- Investigació.
- Definició del projecte.
- Planificació i redacció.
- Implementació, seguiment i control.
- Finalització i evaluació.
Tema 12. El sector professional Definició dels grups empresarials globals més importants.
Definició de les caracterítiques de les petites i mitjanes empreses de RP.
Definició dels perfils professionals tradicionals i noves tendències.