2008_09
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
 
Periodisme (2004)
 Assignatures
  DISSENY MULTIMÈDIA II
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Enfocament conceptual L'ordinador connectat a Internet és una eina més per al treball, la comunicació, la informació, la formació o l'entreteniment. Internet és un nou mitjà de comunicació i les Tecnologies de la Informació (TU) són unes potents eines que cal aprendre a integrar en els diferents àmbits de l'ecosistema humà. En aquest context, les persones que treballen en el sector dels interactius i la comunicació publicitària, han ser capaços de conjugar els coneixements previs sobre les disciplines que s'han format amb la riquesa comunicativa del multimèdia interactiu, mantenint una actitud altament receptiva cap a les novetats tecnològiques i, sobretot, cap a les aplicacions que tant creadors com usuaris donen a les noves tecnologies. Disseny Multimedia II pretén oferir una perspectiva global de tot el procés de producció d'interactius i especificament de la comunicació publicitària en entorns digitals sempre sota una la visió del context actual en el qual es produeixen: empreses de comunicació interactiva que pertanyen al sector de la indústria multimedia i publicitària i que es dirigeixen a un ampli mercat, amb un llenguatge propi i amb l'ajuda de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). L'objectiu de l'assignatura és proporcionar a l'estudiant el marc conceptual necessari per a abordar els problemes que planteja la direcció i gestió de projectes interactius. Relació amb la resta del pla d'estudis Disseny multimèdia II pretén transmetre a l'estudiant els coneixements i les tècniques necessàries per a ajudar a la seva capacitació en la producció d'interactius, especialment en els productes multimèdia destinats a la indústria de la publicitat. Una de les capacitats més valorades en un equip de treball interdisciplinar és la de tenir una visió global de tot el procés de creació d'una aplicació interactiva, així com la capacitat de valorar en la seva justa mida el treball realitzat pels altres i poder aportar crítiques constructives durant el procés. En Disseny Multimèdia II s'explica el procés de producció d'un interactiu, però no s'estudien a fons processos com la creació de gràfics, la programació i els sistemes d'autor, que ja s'han tractat en Disseny multimèdia I. Las actividades de aprenentatge es basen en dos eixos: • Formació basada en la utilització i treball d'anàlisi de productes multimèdia i campanyes publicitàries en entorns mulitmèdia. • Propostes a l'aula: resolució d'exercicis enunciats pel professor de l'assignatura i proposats segons l'evolució dels estudiants en el seu procés d'aprenentatge. • Disseny, desenvolupament i presentació d'una aplicació publicitària multimèdia com a treball de final de curs. Camps professionals en els quals es projecta Disseny multimèdia II es correspon amb un perfil laboral molt determinat en el món de la comunicació digital: el cap de projectes. Aquest perfil professional rep diversos noms en funció de l'àmbit on realitzi la seva activitat: director o cap de projecte (àmbit dels interactius), realitzador (àmbit audiovisual) o executiu de comptes (àmbit publicitari), director creatiu d'agència interactiva, director d'art d'agència interactiva. Aquest professional és el vehicle de comunicació entre el client i l'empresa, i les seves funcions són: • Definir el projecte junt amb el client • Crear, definir, elaborar l'estrategia i campanya als mitjans digitals. • Formar l'equip humà adequat per a materialitzar el projecte • Elaborar el pla de producció del producte o servei. • Ser el canal d'informació tant del client com de l'equip de professionals que treballen en el projecte • Supervisar el bon desenvolupament del projecte i el compliment dels terminis establerts • Realitzar els reajustaments necessaris en cas de complicacions o imprevists.
Programari: Macromedia MX STUDIO (Dreamweaver, Flash, Fireworks i Freehand)