Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Periodisme (2004) |
Assignatures |
TÈCNIQUES LITERÀRIES APLICADES AL PERIODISME |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | TÈCNIQUES LITERÀRIES APLICADES AL PERIODISME | Codi | 12152213 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Introducció a l'assignatura, explicació del sistema d'avaluació i recomanació de lectures |
Sessió Magistral | Explicació teòrica dels temes 1. De l'escriure 2. Del llegir 3. Dels recursos literaris aplicats a l'escriptura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Pràctica específica dels temes 1, 2 i, especialment, del 3 DELS RECURSOS LITERARIS APLICATS A L’ESCRIPTURA ESCRIPTORS -PERIODISTES DEL SEGLE XIX AL SEGLE XXI D’Antoni Rovira i Virgili a Quim Monzó a partir d'articles de premsa d'autors que es corresponen amb l'enunciat del tema. |
Treballs | Redacció d'un article (2.500 caràcters amb espais) sobre un tema a fixar prèviament entre alumne/a i docent. Anàlisi del mateix article seguint continguts dels temes 1, 2 i 3 que haurà fixat prèviament el professorat de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis | Resolució per part de l'alumnat d'exercicis corresponents als temes 1, 2 i 3 que completarà els fets a l'aula en el decurs del desenvolupament de la classe magistral. |