Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau d'Història (2008) |
Assignatures |
HISTORIOGRAFIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | HISTORIOGRAFIA | Codi | 12204115 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Quart | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Realitza treballs d'investigació històrica sobre qüestions senzilles Coneix i utilitza correctament tot tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques Fa presentacions orals d'estudis o treballs de forma individual o col·lectiva | |
A4 |
Coneix i utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric Realitza treballs d'investigació històrica sobre qüestions senzilles | |
A5 |
Analitza els estudis i fonts històriques a partir de la historiografia | |
A6 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i l'anàlisi del coneixement històric | |
A7 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i l'anàlisi del coneixement històric | |
A10 |
Aplica les diferents tecnologies de la informació Coneix i utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric | |
A11 |
Elabora informes relacionats amb l'activitat de l'historiador (arxius, museus, excavacions i altres) | |
A12 |
Elabora informes relacionats amb l'activitat de l'historiador (arxius, museus, excavacions i altres) Realitza treballs d'investigació històrica sobre qüestions senzilles | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses | |
B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Té en compte els punts de vista dels altres i es retroalimenta de forma constructiva S’interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Redacta documents amb el format, el contingut, l'estructura, la correcció lingüística i el registre adequats, i il·lustra els conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes...) Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (suports audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) | |
B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte Estableix objectius clars pel projecte | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat |