2009_10
Educational guide 
Facultat de Lletres
A A 
english 
Grau d'Història (2008)
 Competences


Type A Code Competences Specific
  A1 Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori.
  A2 Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història.
  A3 Conèixer i aplicar la didàctica de la història.
  A4 Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció.
  A5 Conèixer i analitzar els temes i problemàtiques objecte de debat historiogràfic.
  A6 Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques.
  A7 Conèixer, analitzar i interpretar la història local.
  A8 Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea.
  A9 Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat.
  A10 Conèixer i tenir habilitat per a usar els instruments de recopilació d’informació, com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius, i referències electròniques.
  A11 Comprendre, interpretar i elaborar textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua.
  A12 Analitzar i interpretar el registre arqueològic.
  A13 Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes.
  A14 Analitzar la visió diacrònica general de la Història de l’Art Universal.
  A15 Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història.
  A16 Interpretar les imatges (Coneixements bàsics d’iconografia).
  A17 Conèixer els espais geogràfics regionals i els fonaments de la geografia humana i de la geografia física.
  A18 Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràfica i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori.
  A19 Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions interrelacionant els fenòmens geogràfics (medi físic i humà) a diferents escales territorials.
  A20 Conèixer les teories dels principals pensadors.
  A21 Capacitat de reflexió i de raonament crític.
  A22 Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna.
  A23 Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat.
  A24 Utilitzar el vocabulari tècnic bàsic per a entendre els processos i estructures de la creació literària i aplicar aquests coneixements a través d’anàlisis crítics argumentats amb propietat oralment i per escrit.
  A25 Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com a un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius.
  A26 Manejar la terminologia bàsica de l’antropologia social i cultural.
  A27 Conèixer i comprendre a un nivell elemental els sistemes socials (parentesc, religió i visió del món, política, economia, gènere, art, etc.) i les seves dinàmiques dins de cultures específiques.
  A28 Conèixer i comprendre els processos contemporanis de multiculturalisme, interculturalitat i diversitat cultural.
Type B Code Competences Transversal
  B1 Learning to learn
  B2 Resoldre problemes de forma efectiva al camp de la història.
  B3 Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació.
  B4 Ability to work autonomously and responsibly, and to show initiative
  B5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida.
  B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets.
  B7 Sensibilització en temes mediambientals.
  B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Type C Code Competences Nuclear
  C1 Intermediate proficiency of a foreign language, preferably English.
  C2 Advanced user knowledge of the information and communication technologies.
  C3 Management of information and knowledge.
  C4 Correct oral and written expression in one of the two official languages of the URV.
  C5 Commitment to social ethics and responsibility as a citizen and a professional.
  C6 Definition and development of the academic and professional project put forward by the university.