2019_20
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau d'Història de l'Art (2008)
 Assignatures
  ART DEL SEGLE XX
   Fonts d'informació
Bàsica

ALSINA, Pau: Arte, ciencia y tecnología. Barcelona, Editorial UOC, 2007.

CABANNE, P.: El Arte Del Siglo Veinte. Barcelona, Polígrafa, S.A.,1983.

CROW, Thomas,  El esplendor de los sesenta, Madrid, Akal, 2001.

DANIELS, Dieter: Artists as Inventors and Invention as Art: A Paradigm Shift from 1840 to 1900. En D. Daniels & B. U. Schmidt (Eds.), Artists as Inventors. Inventors as Artist. Ostfildern: Hatje Cantz Verlag, 2008.

DANTON, Arthur C.,  Después del fin del arte. El arte contemporáneo y el linde de la historia, Barcelona, Paidós, 1999.

DEPOCAS, A.; Ippolito, J.; Jones, C.: The Variable Media Approach. Permanence through change. New York; Montreal: Guggenheim Museum Publications & The Daniel Langlois Foundation for Art, Science, and Technology, 2003.

ELKINS, J.: On Some Limits of Materiality in Art History. 31: Das Magazin Des Instituts Für Theorie, 12(Special issue Taktilität: Sinneserfahrung als Grenzerfahrung, edited by S.Neuner and J. Gelshorn), pp. 25–30, 2008.

GIANNETTI, Claudia: Estética digital. Sintopía del arte, la ciencia y la tecnología. Barcelona, ACC l’Angelot, 2002.

GOLDMAN,S. (1989) Images of Technology in Popular Films : Discussion and Filmography. Science, technology and Human Values, Vol. 14, No. 3 pp. 275-301

GRAU, Oliver: Virtual Art: From Illusion to Immersion, MIT Press/Leonardo  Book Series, 2003.

GUASCH, Anna Mª.,  El arte último del siglo  XX,  Madrid, Alianza, 2000.

KWASTEK, K.; Hamilton, K. Slow Media Art - Seeing Through Speed in Critiques of Modernity. Acoustic Space, No 12 (Techno Ecologies II), 2014.

MARCHAN FIZ, Simón,  Del arte objetual al arte de concepto, Madrid, Akal, 1994.   

POPPER, F.: From Technological ti Virtual Art. Cambridge Mass.: MIT Press, 2007.

RAMÍREZ, Juan Antonio y CARRILLO, Jesús (eds),Tendencias del arte, arte de tendencias a principios del siglo XXI, Madrid, Cátedra, 2004.

SEREXHE, B. (Ed.). Digital Art Conservation.Theory and Practice in the Conservation of Digital Art. The Project digital art conservation. Ambra |V, Vienna, 2013.

WILSON, Steven:. Information arts : intersections of art, science, and technology. Cambridge Mass.: MIT Press, 2002.

Complementària