2023_24
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau en Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  CORRENTS ESTÈTICS CONTEMPORANIS EN COMUNICACIÓ
   Fonts d'informació
Bàsica JAMESON, Fredric, El postmodernismo y lo visual, Episteme, 1997
CATALÀ, Josep Maria, Forma del real. Introducció als estudis visuals, Universitat Oberta de Catalunya, 2008
HUYSSEN, Andreas, Después de la gran división. Modernismo, cultura de masas, posmodernismo, Adriana Hidalgo, 2002
CABOT, Mateu (et. al.), Más que palabras: Estética en tiempos de la cultura audiovisual, Cendeac, 2007
DOMÍNGUEZ, Vicente (Ed.), Pantallas depredadoras. El cine ante la cultura visual digital, Festival Internacional de Cine de Gijón, 2007
QUÍLEZ ESTEVE, Laia , «Cuando el documentalista se ríe de sí mismo. La estética del fracaso y el documental performativo en Avi Mograbi, Ross McElwee y Alan Berliner», en OROZ, Elena; DE PEDRO AMATRIA, Gonzalo (eds.) , Madrid: Ocho y medio, 2009
SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente, Una cultura de la fragmentación. Pastiche, relato y cuerpo en el cine y la televisión. , Filmoteca, 1995
QUÍLEZ ESTEVE, Laia, «Sutiles pretéritos. (Post)memoria y (auto)biografía(s) en el cine documental contemporáneo», en MARTÍN GUTIÉRREZ, Gregorio (ed.).Cineastas frente al espejo. , Las Palmas de Gran Canaria: Festival Internacional de Cine de Las Palmas; Madrid: T&B Editor, 2008
IGLESIAS, Eulàlia, "Positioning Documentaries at the Cannes International Film Festival: Fahrenheit 9/11 and Beyond", a Vallejo A., Winton E. (eds). Documentary Film Festivals (eBook), vol. 2., Cham: Palgrave MacMillan., 2020
ARAÜNA, Núria, "El poder de los débiles: el cine de Rosa Vergés" a ZURIÁN, Fran (coord). Construyendo una mirada propia: mujeres directoras en el cine español: de los orígenes al año 2000., Madrid: Síntesis, 2015
ARAÜNA, Núria i QUÍLEZ, Laia, "Género y (pos) memorias en el cine documental sobre la Guerra Civil y el franquismo" a QUÍLEZ, Laia i RUEDA-LAFFOND, José Carlos (coords.). Posmemoria de la Guerra Civil y el franquismo. Na, Granada: Comares, 2017
IGLESIAS, Eulàlia, "Variaciones en torno a un cuerpo: identidad y ausencia en el cine de Isaki Lacuesta", a TERRITORIOS Y FRONTERASExperiencias Documentales Contemporánea, https://addi.ehu.es/bitstream/handle/10810/8313/Eulalia%20Iglesias.pdf?sequence=8, 2012
SABATÉ-BARRIERAS, Neus, De l’assemblea a la pantalla. Una aproximació al ‘Ciclo de Cine Dirigido por Mujeres’ del Festival de Sant Sebastià de 1978, En M. J. Vilalta (Ed.), Reptes de recerca en història de les dones (322-326). Edicions de la UdL., 2022
SABATÉ-BARRIERAS, Neus, “Un ghetto maravilloso”. Descubriendo el Ciclo de Cine Dirigido por Mujeres del Festival de San Sebastián (1978) a través de la prensa., https://artxiboa.sansebastianfestival.com/investigaciones/un-ghetto-maravilloso-descubriendo-el-cicl, 2022

Consultar al moodle la bibliografia per a cada tema del treball així com les lectures obligatòries i recomanades per als exàmens.

Complementària